על איזה ממרחים בריאים אתה ממליץ?

בעקבות שאלה זו שאני נשאל פעמים רבות מאוד, מובאים כאן מקבץ רעיונות לממרחים בריאים המתאימים למרבית האנשים. אשמח לשמוע על רעיונות נוספים ולהוסיפם לכאן. חשוב לבחור את הממרח לפי המצב הבריאותי – לא הכל מתאים לכולם…

תחילה, נציג את סוגי הממרחים לפי קבוצות שונות.

 

ממרחי בריאות שמנים ובריאים

פתרונות פשוטים הם בין השאר אבוקדו, פסטו, ממרח זיתים, טחינה מלאה (לא מתאים לכולם), ממרח שקדים (עשוי משקדים טחונים בלבד), ממרח בוטנים איכותי (לא מתאים לכולם) וממרחים רבים מאגוזים.

להלן קישורים לחלק מהמתכונים הללו באתר:

 

ממרחים בריאים על בסיס קטניות

ממרח על בסיס קטניה מבטיח לרוב גם כמות טובה של חלבון צמחי בריא, דבר שבין השאר גורם לשיפור האינדקס הגליקמי.

הינה רשימה עם קישורים לחלק מהמתכונים האלה שיש באתר:

 

ממרחים בריאים על בסיס ירקות

במריבת המקרים ממרחים אלה יהיו הבריאים והמועילים ביותר.

יש עוד כאלה באתר, להלן מבחר של חלק מהם:

 

 

למי שזה לא מספיק – ניתן להיכנס לעמוד המתכונים באתר, ולבחרו מתכונים לממרחים לפי מצב הבריאות ומהירות ההכנה. האופציה לסנן מתכונים נמצאת בצד ימים של העמוד שבקישור זה.

 

ולא לשכוח שלא פחות חשוב מהממרח, איכות הלחם קובעת את הבריאות של הכריך! באתר יש מתכונים ללחם או טורטיות מכוסמת ירוקה, לחם כוסמת ושעועית מאש ואפילו המלצה על הלחמים הבריאים ביותר שניתן לקנות במרכולים.

 

בריאות לרוב,

אופיר פוגל, נטורופת

 

 

shalev

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאותי

  • סינון לפי צמחוניטבעוני

  • סינון לפי סוג אוכל

  • סינון לפי זמן בישול

  • סינון לפי שלב דיאטת אורז