כיצד להוריד כולסטרול בדרך טבעית?

רבים שאולים אותי, ואף באים אלי לטיפול עם השאלה כיצד להוריד כולסטרול בדרך טבעית. רגע לפני שארשום כאן את עיקרי הדברים, חשוב להדגיש כי את ערכי הכולסרטול חשוב לאזן בצורה בריאה, ולא תמיד להוריד אותו. קיים ויכוח מתגבר ברפואה לגבי השאלה האם כולסטרול גבוה אכן זה דבר רע. ומה שברור הוא שהכולסטרול עלול להזיק לבריאות בעיקר אם הוא מחומצן ו/או האם הוא מסוג הכולסטרול שבאמת מזיק. לצערנו, בדיקות דם מתקדמות שיכולות לענות על שאלות אלה נעשות במעבדות מיוחדות ולא כחלק משגרת הבדיקות ברפואה הרגילה בארץ. ניתן לקרוא כאן מידע נוסף לגבי בדיקות מתקדמות לכולסטרול ולעורקים.

 

גורמים טבעיים החשובים לאיזון רמות הכולסטרול

וכנראה גם אכילה מותאמת של המזונות הבאים:

 

גורמים העלולים להעלות את רמות הכולסטרול

המרכיב התזונתי העיקרי שכנראה גורם עליית כולסטרול מהסוג הרע הוא שומן מוקשה – שומן טרנס. מרכיב זה נמצא במרבית המזונות המעובדים, ובאופן מסויים גם במוצרי חלב.

על פי מדע התזונה המסורתי והותיק, מזונות עשירים בשומן רווי גם הם גורמים לעלייה ברמות הכולסטרול, אולם יש החולקים על כך בשנים האחרונות.

סוגים שונים של קפה אף הם מעלים את רמות הכולסטרול בדם.

דילמה נוספת קיימת גם לגבי קוקוס. מרבית המחקרים מראים כי אכילת קוקוס ומוצריו מעלה את רמות הכולסטרול, אם כי המשמעות של כך מבחינה בריאותית טרם הובהרה.

נראה שמרבית המידע המדעי מצביע על כך שאכילת תרנגולות, פרות, מוצרי חלב וביצים מביאים לעליית כולסטרול. ולגבי הביצים, נראה שהמחקרים הסותרים בנושא ניתנים להבנה אם מבינים מי מממן את המחקרים

 

בריאות ואושר,

אופיר פוגל, נטורופת

shalev

  1. מנסיוני, סובין שיבולת שועל מורידה ערכי כולסטרול בצורה רצינית תוך 8 שבועות בלבד. תוך כדי, יורדים גם ערכי סוכר וטריגלצרידים. הגעתי לכך לאחר שקראתי בספר: מרפא לכולסטרול ב 8 שבועות – רוברט קובאלסקי.
    לבריאות

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאותי

  • סינון לפי צמחוניטבעוני

  • סינון לפי סוג אוכל

  • סינון לפי זמן בישול

  • סינון לפי שלב דיאטת אורז