כיצד משפיעה צריכת חלב פרה לעומת סויה על סרטן השד?

ישנו דיון מתמשך לגבי הקשר בין אכילת סוגים שונים של מוצרי חלב, לבין סיכון לסרטן ככלל, וסוגי סרטן על רקע הורמונלי בפרט. נראה שהסוגיות הבוערות ביותר קשורות לצריכת חלב ומוצריו מפרה ובעלי חיים אחרים, לעומת צריכת מוצרים על בסיס סויה.

 

במחקר המפורט בקישור, מסכמים החוקרים מעקב שנמשך כ- 8 שנים אחר יותר מ 50,000 נשים בצפון אמריקה.

החוקרים מצהירים כי אין להם קשר עיסקי או אחר עם תעשיית החלב או הסויה.

במהלך תקופת המעקב, אובחנו מעל ל-1000 מקרים חדשים של סרטן השד.

להלן סיכום הממצאים כפי שסוכמו על ידי הצוות הנהדר של האתר ״נטורופדיה״ (מומלץ לאנשי מקצוע):

  • באופן בלתי תלוי בצריכת מוצרי חלב, לא נמצא קשר ברור בין צריכת מוצרי סויה לבין הסיכון לסרטן השד.
  • צריכה נמוכה של קלוריות שמקורן במוצרי חלב (350 לעומת 20 קלוריות ליום) או בחלב ניגר (150 לעומת 3 קלוריות ליום) – לעומת צריכה גבוהה – הייתה קשורה בסיכון גבוה ב-22% וב-50%, בהתאמה. מגמה דומה נמצאה הן עבור חלב מלא והן עבור חלב דל שומן.
  • לא נמצאו קשרים מובהקים בין צריכת גבינה ויוגורט לבין הסיכון לסרטן השד.
  • החלפה של רמת הצריכה החציונית של חלב בסויה הייתה קשורה בהפחתה של כ-30% בסיכון לסרטן שד. 

 

מומלץ בחום לצרוך מוצרים בריאים מסויה, בין השאר מוצרים מיוחדים כמו טמפה, מיסו ונאטו. ראו כאן מידע, מתכונים ודרכי הכנה של מיסו, טמפה וגם נאטו

בריאות ואושר

אופיר פוגל, נטורופת

 

 

 

shalev

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאותי

  • סינון לפי צמחוניטבעוני

  • סינון לפי סוג אוכל

  • סינון לפי זמן בישול

  • סינון לפי שלב דיאטת אורז