מיסו, בריאות ואריכות חיים

מיסו הוא מזון במרקם משחתי העשוי מסויה מותססת בשיטה מסורתית הנמשכת לפחות כשנה.

מחקר חדש שופך אור נוסף על יתרונות הבריאות הרבים של צריכת מיסו כחלק משגרת היומיום.

במחקר המתואר במאמר שבקישור, עקבו אחר כ – 100,000 אנשים ביפן, וראו שמי שאכלו כמות מספקת של מיסו (לרוב בצורת מרק מיסו), נהנו מבריאות ואריכות חיים ארוכה וטובה יותר.

באותו מחקר גם נצפה שוב שמי שאכל נאטו – אחד המזונות הבריאים בעולם – נהנה מבריאות עורקים ולב טובים יותר, כמו גם אריכות חיים טובה יותר.

 

מהם היתרונות של אכילת מיסו?

  1. מיסו מכינים מסויה, שהיא אחת הקטניות הבריאות ביותר.
  2. אינדקס גליקמי נמוך החשוב לאיזון הסוכר ולכל הבעיות הקשורות לסנדרום המטאבולי.
  3. איזופלאבונים המיוחדים לסויה תורמים לבריאות העורקים, הלב, המוח והעצמות, ומספר עדויות אפילו מקשרות אותם למניעת סרטן
  4. מכילים סיבים מסיסים במים שחשובים לאיזון סוכר וכולסטרול
  5. מאחר ומדובר במזון מותסס, המיסו תורם לאיזון וחיזוק המיקרוביום = ״החיידקים הטובים״ במעי.
  6. מכילים פיטואסטרוגנים התורמים לאיזון ההורמונאלי.

 

איך אוכלים מיסו בריא וטעים?

המנה הקלאסית ביותר היא להכין מרק מיסו טעים ובריא כפי שיש במתכון שבקישור.

אפשר גם ליהנות ממה שאני קורה לו מתבל הקסמים שיכול להעשיר טעמים של ירקות וקטניות מאודים או מוקפצים רבים.

ואפשר למצוא עוד מתכונים בריאים במרשתת…

בתמונות שלמטה פרטים רבים נוספים על מיסו, דרכי הכנת מיסו, סוגים שונים של מיסו, מרכיבים של מיסו ועוד.

בתמונה מיפן – שני סוגי מיסו בחנות:

 

 

 

 

 

 

בריאות ואושר

אופיר פוגל, נטורופת

 

 

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז