מה דעתך על ויטמין די? כמה צריך להיות חשופים לשמש? והאם כדאי למרוח קרם הגנה משמש?

גם השבוע שאלו אותי שוב לגבי המלצותיי על נטילת תוספי ויטמין D, בטיחות חשיפה לשמש, שימוש בקרם הגנה וכדומה.
.
יש לי הרבה מאוד מה להגיד על הנושא, אז ארשום כמה דברים יחסית פשוטים וברורים, ואמליץ על צפייה בסרטון הקצר למטה שנותן מידע רחב יותר מפי מומחים עולמיים.
.
1. זכרו! חוסר ויטמין די הוא רק סמפטום. הבעיה כמעט תמיד היא חוסר חשיפה מספקת לשמש.
2. האמינות של בדיקות ויטמין די מוטלת בספק רב. ואם משהו חשוב, זו התוצאה לבדיקה הזו: Vitamin D 1, 25-OH. (שימו לב לסיפרה ״1״).
3. כמה שמש צריך לייצור מספק של ויטמין D ? באופן כללי ועבור רוב האנשים, 15 דקות ממוצע ביום עם גפיים חשופות ופנים מוגנות. ממליץ בחום להשתמש באפליקצייה החמודה הזו: d-minder
4. חשיפה בריאה לשמש היא משאב בריאות אמיתי ומשמעותי! היא אינה קשורה רק לויטמין די. בריאות העיניים, מצב הרוח, מערכת החיסון ועוד תפקודים גופניים ורגשיים רבים תלויים בנושא זה.
.
שווה מאוד לראות את הסרטון הקצר הבא(קרדיט לאתר www.youcure.co.il.):

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז