האם טחינה זה בריא או לא? מה היתרונות והחסרונות של אכילת טחינה?

בטחינה ישנם מרכיבים בריאים, ובריאים פחות. היא מומלצת למרבית האנשים בכמות מעטה, אבל ממש לא לכולם.

 

היתרונות של טחינה משומשום מלא:

  1. זה אוכל טבעי וראשוני, שעבר תהליך עיבוד קל בלבד.
  2. שומשום עשיר במינרלים כמו ברזל וסידן, כך שלמי שחסר -זה עשוי להועיל.
  3. עשירה בפיטוסטרולים החשובים לאיזון כולסטרול ועוד.
  4. טעים לרוב האנשים!

החסרונות היחסיים של טחינה:

  1. מכילה הרבה אומגה 6, שזו חומצת השומן שמתחרה באומגה 3 החשובה כל כך לבריאות.
  2. ישנם רבים שאלרגים לטחינה, בלי שהם אפילו יודעים זאת. היבטוי יכול להיות בשלל תופעות אלרגיות בעור, בעיכול ובמערכות נוספות. תופע זו, אגב, נפוצה בישראל כנראה יותר מכל מדינה אחרת.
  3. מכילה הרבה זרחן שפוגע בספיגת הסידן ומתחרה בו בתהליכים שונים בגוף, כולל בהקשר לבריאות העצמות.
  4. לפי הרפואה הסינית, טחינה / שומשום הינו מזון מעודד יצירת ליחה.

בשורה התחתונה, עבור מי שלא רגיש לטחינה/שומשום, אפשר לאכול ממנה במתינות. ואכן עדיף טחינה מלאה מטחינת רחיים, ואם אפשר ״טרום נבוטה״ – כנראה טוב אף יותר.

מי שרוצה ללכת יותר ״על הצד הבטוח״ – חשוב להקפיד לאזן את אכילת הטחינה בצריכה מספקת של אומגה 3 על מנת לאזן את החיסרון בטחינה (עשירה באומגה 6 -חומצת השומן המתחרה). בחישוב שעשיתי בעבר הגעתי לכך שאיזון חומצות השומן אומגה 6 שיש בכף טחינה, יכולה להיעשות על ידי בליעת כדור אחד של שמן דגים במינון סטדנרטי.

ואם מחפשים ״תחליף״, אין כמו ממרח שקדים איכותי…

 

בריאות ואושר,

אופיר פוגל, נטורופת

shalev

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאותי

  • סינון לפי צמחוניטבעוני

  • סינון לפי סוג אוכל

  • סינון לפי זמן בישול

  • סינון לפי שלב דיאטת אורז