האם אגוזי ברזיל עלולים להיות רעילים? כמה אגוזי ברזיל מותר לאכול ביום?

אגוזי ברזיל הינם מזון טבעי ובריא מאוד!

החשש מאכילת יתר של אגוזי ברזיל נובע מכמות המינרל סלניום, שנמצא בכמויות מאוד גבוהות באגוז, הרבה יותר מכל מזון אחר.

ואם נדבר במספרים:

  • בכל אגוז ברזיל יש כ- 90 מק״ג סלניום, אבל כמות זו תלויה בכמות הסלניום בקרקע של הגידול מה שלרוב מפחית את הכמות בפועל בכל אגוז.
  • כמה סלניום צריך לאכול ביום? עבור מבוגר, מדובר במינימום 60 מק״ג.
  • כמה סלניום כדאי לאכול ביום לבריאות אופטימאלית? מקורות מדעיים שונים ממליצים על 150-200 מק״ג ליום.
  • כמה סלניום עלול להיות מסוכן? מחקרים מראים שכנראה רק מצריכה של מעל ל- 750 מק״ג ביום עלולות להופיע בעיות מצריכת יתר של סלניום.

סלניום הוא מינרל מאוד בריא ורצוי, אבל כמו כל מינרל – אם הוא נאכל בכמויות גבוהות הרבה יותר מהרצוי – עלול להיגרם נזק.

אז כמה אגוזי ברזיל מותר ורצוי לאכול בלי להגזים בסלניום? התשובה שלי היא שני אגוזים ביום.

יש לשים לב שהתשובה מתייחסת למי שרוצה לאכול כל יום אגוזי ברזיל. במקרה זה – לא יותר משניים ביום.

אבל מי שאוכל מדי פעם אגוזי ברזיל, בוודאי יכול לאכול יותר מזה. או במילים אחרות, לא יותר מ 14 אגוזים בשבוע.

 

מהם התפקידים והיתרונות של סלניום לבריאות?

סלניום הכרחי לתפקוד תקין של מערכת החיסון, בעל אפקט נוגד חמצון (אנטיאוקסידנט), הכרחי לייצור תקין של הורמוני בלוטת התריס, מסייע בנטרול מתכות רעילות בגוף ועוד. מספר מחקרים הראו תועלת של המינרל בכמה סוגי סרטן, חיזוק מערכת החיסון, תמיכה בבלוטת התריס, שיפור תפקודים קוגנטיבים בגיל המבוגר ועוד.

בריאות לרוב

אופיר פגול, נטורופת

 

 

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז