האם אבוקדו מפחית סיכון להתקפי לב?

לשאלת האפשרות שאכילת אבוקדו מפחיתה סיכון להתקפי לב – התאחדות הלב האמריקאית עונה ״כן״ בהסתמך על מחקר גדול שפורסם לאחרונה.

אסביר כאן בהמשך מעט ממגבלות המחקר, אולם זו הזדמנות לשמוח מהמסר המעודד בעניין האבוקדו, וללמוד כיצד להשתמש בו גם בדרכים יצירתיות.

במחקר השתתפו למעלה מ-110,000 גברים ונשים. המשתתפים נבדקו בתחילת המחקר על מנת לוודא שאינם סובלים מסרטן, מחלת לב איסכמית או שבץ. הם מילאו שאלוני תזונה מדי 4 שנים במשך 30 שנה. מניתוח תוצאות המחקר עולה כי מי שאכל לפחות שתי מנות אבוקדו בשבוע, הרוויח ירידה של 21% בסיכון לעבור התקף לב, וירידה של 16% בסיכון למחלות לב וכלי דם. יש לשים לב לכך שמנה אחת של אבוקדו מוגדרת כחצי אבוקדו, לכן מדובר על אכילת אבוקדו אחד שלם בשבוע. לא קשה מדי…

כמה ממגבלות המחקר:

  1. מדובר במחקר מעקב תצפיתי ממנו קשה להוכיח קשר סיבה לתוצאה. משמע, יתכן שמי שאכל יותר אבוקדו, יודע יותר כיצד לשמוא על הבריאות ככלל, ומקפיד יותר על תזונה בריאה בפרט. לזכותם של החוקרים נציין כי הם כן עשו כמיטב יכולתם מה שמכונה ״תקנון תוצאות לאורחות חיים ולגורמי תזונה נוספים״.
  2. לא תועדה ירידה באירועים של שבץ מוחי.
  3. המחברים רושמים כי החלפת חצי מנה יומית של מרגרינה, חמאה, ביצה, יוגורט, גבינה, או בשר מעובד בכמות דומה של אבוקדו לוותה בירידה של 16% עד 22% בסיכון למחלות לב וכלי דם. האם זו הסיבה האמיתית לירידה בסיכון הלבבי?

חלק מהאנשים חוששים שאבוקדו עלול להשמין, וזה באמת עשוי להיות נכון אם אוכלים ממנו כמויות גדולות. אבל מרבית המדע העומד לרשותנו דווקא מצביע על היכולת של אבוקדו לעזור לשמור על משקל גוף תקין.

כתבתי כאן בעבר על היתרונות הבריאותיים שבאכילת אבוקדו. והם בהחלט משמעותיים. במובן המעשי, כדאי לזכור שאבוקדו זה לא רק ממרח בריא, או בסיס לגוואקאמולי טעים, אלא יכול להוות ארוחת ״ביניים״ בפני עצמה. שימוש נוסף באבוקדו יכול להיות כמחליף מוצלח ובריא יותר לשמן הזית בסלט. כן, כן – למיטב הידע, ההבנה והנסיון שיש ברשותי כיום, אבוקדו בריא יותר משמן זית.

ממרח גוואקמולי משובח

 

מתכונים נוספים עם אבוקדו ניתן למצוא דרך חלונית החיפוש באתר זה. אישית, אני מאוד אוהב את השילוב של קינואה יחד עם אבוקדו. יאמי!

 

בריאות לכל,

אופיר פוגל, נטורופת

 

 

shalev

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאותי

  • סינון לפי צמחוניטבעוני

  • סינון לפי סוג אוכל

  • סינון לפי זמן בישול

  • סינון לפי שלב דיאטת אורז