הכנת גריסים קלויים ובריאים

גריסים קלויים בעדינות בצורה זו הם נשנוש אולטמטיבי – אינדקס גליקמי נמוך, הרבה סיבים מסיסים במים, כרום, ויטמינים מקבוצת B ועוד.
מושלם לאיזון הסוכר, הכולסטרול והמשקל.שילוב גריסים בתפריט היומי הוא אחד הדברים המומלצים ביותר למי שמתמודד עם סוכרת, טריגליצרידים גבוהים ("שומני דם"), כולסטרול, הורדה במשקל ועוד.את הגריסים עצמם ניתן לקנות במרכולים הגדולים בעיקר. באופן לא ברור אני מוצא אותם בעיקר ברשת
"שופר סל". יש לשים לב שמדובר בגריסים, ולא בגריסי פנינה.את הקלייה העדינה מומלץ לעשות בעזרת מכשיר המיועד להכנת פופקורן באויר חם. אני משתמש בזה
המופיע בתמונה הימנית. שמים שתי כפות מידה (כף המידה היא חלק מהפלסטיק הכתום), מפעילים את
המכשיר למשך כשתי דקות, ו 45 שניות, והגריסים מוכנים לאכילה.ממטופל שמעתי שהצליח לקלות את הגריסים גם במיקרוגל: דקה בחום גבוה, הפסקה של 1-2 דקות את שהם מתקררים וניתן לגעת בהם ביד, חימום נוסף במשך דקה בחום גבוה וזה מוכן. לעיתים צריך לחזור על התהליך פעם נוספת.את הגריסים ניתן לנשנש איך שהם, או בצירוף שקדים, ו/או חמוציות ללא תוספת סוכר וכדומה.
ניתן לאכול אותם יחד עם חלב סויה/אורז/שקדים איכותי כמו שאכולים גרנולה.

 

ניתן לקנות את המכשיר בחלק מהחנויות למוצרי מטבח ובישול. אפשר גם דרך האינטרנט כשעושים

חיפוש ל: "מכשיר להכנת פופקורן באוויר חם" במנוע החיפוש.

בתודה לנטורופת יוסי שבח ממנו למדתי את עיקרי הדברים לראשונה.

 

שאלה:
"אופיר, המכשיר מחמם את הגריסים מאוד. 1. האם זה אינו כמו קליה שהופכת את האגוזים והשקדים למזיקים? 2. האם זה אינו דומה לתהליך הכנת הפריכיות שהופכת את חומרי הגלם של האורז או הכוסמת לבעלי מדד גליקמי גבוה…. אני בכלל לא מעזה לשאול אם השארים המינרלים בגריסים. קודם חשוב לי שזה לא מזיק. תודה. שרי"
תשובה:
שלום שרי,
את הגריסים צריך לקלות רק כשתיים וחצי דקות. הם לא מתנפחים או הרוסים את צורתם כמו פופקורן או פריכיות אורז. האינדקס הגליקמי נשאר נמוך מאוד.
כשעושים זאת נכון, גם הצבע של הגריסים כמעט לא משתנה, וזה מעיד על רמות חמצון נמוכות ביותר.בקיצור, כל תהליך עיבוד של מזון, מוריד מעט מהערכים – אבל אחרת אי אפשר לאכול אותו כלל.קליית גריסים עדינה זו היא עסקת חבילה מאוד מוצלחת להבנתיבריאות
אופיר פוגל, נטורופת
שאלה:
"היי אופיר, לאיזה גריסים הכוונה? אני רואה שזהו מכשיר לפופקורן…תודה רחל"
תשובה:
הכוונה לגריסים, בניגוד לגריסי פנינה.
שניהם בעצם תוצרים של ליטוש השעורה.
מכינים בקלות עם המכשיר להכנת פופקורן. הסבר ההכנה מקישור זה .
בריאות
אופיר פוגל

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז