סוג הסיבים שעוזרים לאיזון סוכר ומשקל: תועלות וסכנות

כולם יודעים שחשוב לאכול מזונות עם סיבים תזונתיים, אבל פחות אנשים יודעים שיש סוגים שונים של סיבים תזונתיים. חלקם יכולים להיות מאוד טובים לאיזון ערכי הסוכר ולתרום יותר מאחרים לבריאות מערכת העיכול ואפילו כנראה לירידה במשקל.

ומה לגבי תופעות לוואי או סכנות בנטילת סיבים תסונתיים? 

אנצל את המחקר החדש והחשוב שבקישור זה על מנת להדגיש את הדברים החשובים להבנתי.

הפרסום הזה כלל סיכום מ 29 מחקרים התערבותיים שנעשו בנושא, כשסה״כ הסקירה כללה יותר מ- 1500 נחקרים, כולם עם סוכרת מסוג 2 שנטלו במחקר תוספים של סיבים מסיסים במים.

התצאות הראו שיפור בעל משמעות סטטיסטית עבור כל הערכים החשובים: איזון סוכר בדם, תגובת אינסולין, ערכי המגלובין מסוכרר, אינסולין בצום ועוד.

אפילו תועדה ירידה במשקל כתוצאה מנטילת התוסף, אם כי לא בערכים מרשימים במיוחד.

 

הסיבים בהם השתמשו במחקרים הם סיבים מסיסים במים (בניגוד לסיבים שאינם מסיסים במים). ניתן למצוא בקישור הבא את רשימת המזונות העשירים בסיבים מסיסים במים.

 

ומה לגבי הסכנות שבנטילת תוספי סיבים?

עבור מי שבוחר להיעזר בתוספי תזונה של סיבים, מכל סוג, חשוב לדעת שיש להרחיק את נטילת הסיבים מנטילתן של תרופות או תוספי תזונה אחרים. הסיבה לכך היא שהם עלולים להפחית את יעילות הספיגה של הרכיבים בתרופות/תוספים שניטלו במקביל.

דבר נוסף שחייבים לדעת כשנוטלים תוספי סיבים הוא שחשוב להקפיד לשתות מספיק מים במקביל. אם לא, ישנו חשש שהסיבים יספחו נוזלים ממערכת העיכול, ואולי אף יגרמו מעין ״סתימה״ או ״תקיעות״ בצינור העיכול.

בשל שתי סיבות אלה, כל פעם שנוטלים תוספים תזונה מכילי סיבים תזונתיים, יש להרחיק את הנטילה מתרופות או תוספים אחרים, ותמיד לשתות באותו זמן כוס מים נוספות אחת לפחות.

 

בריאות ואושר,

אופיר פוגל, נטורופת

 

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז