יתרונות פרי הקיווי

מסתבר שישנם כמה וכמה יתרונות רפואיים חקורים לאכילת קיווי.
מחקרים מראים שהוא עוזר לחלק מהאנשים לישון טוב יותר, מחזק את מערכת החיסון, עוזר לאנשים עם תסמונת המעי הרגיז ועצירות לשפר את המצב ועוד. אה, לא לשכוח שיש לא מעט אנשים שאלרגים לפרי זה.מובא כאן למטה טקסט מתוך הספר המומלץ של ד״ר גרגר ״איך לא למות״. כרגיל עם הרבה קישורים למחקרים. גילוי נאות – אומנם עשיתי עריכה מדעית לספר לעברית, אך אני לא מרוויח דבר ממכירות הספר.

בריאות ואושר,
אופיר פוגל, נטורופת

Kiwi is one of the fruits I’ve prescribed to my patients with insomnia (two an hour before bedtime appears to significantly improve sleep onset, duration, and efficiency)20 and also to help with constipation-type irritable bowel syndrome (two kiwifruit a day seem to signi cantly improve bowel function). Kiwi certainly seems like a better option than the leading IBS drug, which was pulled from the market for apparently killing too many people.21

Kiwifruit also appear to benefit immune function. Preschoolers randomized to eat gold kiwifruits every day appeared to cut their risk of con- tracting a cold or flu-like illness nearly in half compared to those randomly selected to eat bananas instead.22 A similar experiment was tried on elderly individuals, another high-risk group. Those in the banana control group who got an upper-respiratory-tract infection suffered for about five days with a sore throat and congestion, compared to the kiwifruit eaters, who felt better after just a day or two.23
About 1 in 130 children may be allergic to kiwifruit, though,24 which may rank kiwis as the third-most- common food allergen (second only to milk and eggs),25

 

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז