חלבון מהחי לעומת חלבון מהצומח

מחקר נוסף מראה את היתרונות העצומים שבמעבר מאכילת מזונות עשירים מחלבון מהחי (בעיקר בשר, עוף, חלב וביצים), למזונות עשירים בחלבון מהצומח (בעיקר קטניות). ההשפעה: פחות תמונה, פחות מחלות קשות.
המחקר כלל כ 130,000 איש, ופורסם באחד מהעיתונים הרפואיים המובילים בעולם.ניתן לקרוא את התקציר כאן למטה.בריאות
אופיר פוגל, נטורופת

Replacing Animal Protein with Plant Protein Lowers Risk for Mortality

Replacing animal protein with plant-based sources of protein lowers risk for mortality, according to a study published online in JAMA Internal Medicine. Researchers followed the diets of 131,342 participants from the Nurses’ Health Study and Health Professionals Follow-up Study. Animal protein intake was associated with an increased risk for death from diseases, especially cardiovascular disease, and plant protein intake was associated with a lower risk for mortality. Replacement of animal protein with plant-based proteins was also associated with a lower risk for mortality.

Song M, Fung TT, Hu FB, et al. Association of animal and plant protein intake with all-cause and cause-specific mortality. JAMA Intern Med. Published online August 1, 2016.


מאחל בריאות ואושר
אופיר פוגל
נטורופת

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז