אורז מלא לעומת אורז לבן

במאמר מדעי שהתפרסם בתחילת החודש, דנים החוקרים בהשלכות הבריאותיות של אכילת אורז, עם דגש להשוואה בין אורז מלא לאורז לבן.

מעניין להתרשם מהמאמר בכמה מובנים:

  1. טבלת השוואה ממחישה עד כמה אורז מלא עשיר יותר מהאורז הלבן במגוון מינרלים, נוגדי חמצון ועוד. מדובר על פערים של פי 2-4 במרבית המרכיבים החשובים הללו.
  2. ההשפעה הטובה (!) שיש לאכילת אורז מלא על סכרתיים, כולל שיפור תפקוד אנדותל (דפנות העורקים), הורדת כולסטרול, שיפור איזון אינסולין ועוד. אני לא חושב שאורז הוא המזון המועדף על סכרתיים כי יש מוצלחים ממנו (גריסים, ירקות, קטניות…), אבל טוב לראות שמחקרים נוספים מראים שאורז יכול לעזור. אגב, מדהים כל פעם לראות איך במהלך דיאטת אורז שאני ממליץ לעיתים למטופלים עוזרת לרוב גם לאיזון טוב יותר של הסוכר.
  3. השפעה ״אנטי-סרטנית״ רצויה.
  4. מיתון רמות הדלקת הכרונית.
  5. חיזוק עצמות.
  6. תמיכה בתפקוד המוח.
  7. ירידה במשקל

חבל שלא התייחסו במאמר לחשש מכמויות הארסן באורז. אבל יחד עם זה, מאחר ויש הרבה מחקרים מדעיים המראים את ההשפעות הקליניות הטובות שיש באכילת אורז מלא, מבינים שהסיכוי שיש נזק מהארסן מאוד נמוך.

 

בריאות לרוב, עם או בלי אורז מלא…

אופיר פוגל, נטורופת

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז