קראתי שתוסף ליקופן מוריד לחץ דם. באילו מזונות יש הכי הרבה ליקופן?

אכן נעשה מחקר מעניין באוניברסיטת בן גוריון בו מצאו שתוסף ממיצוי עגבניות, הכולל כמות רבה של ליקופן, מסייע בשיפור ערכי לחץ דם.

במחקר ראו שהנחקרים שקיבלו את התוסף המכיל 15 או 30 מ”ג ליקופן, נהנו מירידת לחץ הדם הסיסטולי בשיעור משמעותי: ירידה ממוצעת של 137.4 ל- 127.2 מ”מ כספית אצל אלה שנטלו 30 מ״גליקופן, וירידה מ-136.4 ל-130.0 מ”מ כספית אצל אלו שנטלו את התוסף שסיפק  15 מ״ג ליקופן.

אומנם המחקר מומן על ידי החברה שמייצרת את התוסף, אבל התוצאות בהחלט מעודדות.

לגבי מזונות עשירים בליקופן, תחילה יש לזכור שלא רק הליקופן חשוב, אלא שאר המרכיבים הטובים והבריאים שיש בעגבניה.

המזונות בהם יש הכמות הרבה ביותר של ליקפון הם:

עגבניות מיובשות (45 מ״ג ליקופן ב 100 גרם מזון)

רסק עגבניות איכותי (כ – 20 מ״ג ליקופן. )

גויאבה (5)

אבטיח (4.5)

עגבניה (2.5)

פאפיה (1.8)

 

מהקישור הבא ניתן לקרוא עוד על מקורות עשירים בליקופן, ובקישור הזה עוד על יתרונות וחסרונות הליקופן.

 

על הדרך הלא תרופתית היעילה ביותר בעולם שנחקרה (למיטב ידיעתי) – ניתן לקרוא מקישור זה: סדנת בריאות להורדת לחץ דם.

בריאות,

אופיר פוגל, נטורופת

 

 

 

 

shalev

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאותי

  • סינון לפי צמחוניטבעוני

  • סינון לפי סוג אוכל

  • סינון לפי זמן בישול

  • סינון לפי שלב דיאטת אורז