מה ההבדל בין קינואה לבנה לקינואה אדומה? מהן השפעות הבריאות של קינואה?

קינואה היא מזון בריא ומזין, ואכן יש הבדל מסויים בין קינואה לבנה, אדומה ושחורה.

 

מה זה בכלל קינואה?

מבחינה בוטנית, קינואה היא עשב, אבל מבחינה תזונתית אנו מתייחסים אליה כ״דמוי דגן״, מאחר ומבחינת המרכיבים התזונתיים, היא דומה לשאר הדגנים הבריאים.

יחסית לדגנים אחרים, קינואה היא דגן מוביל בחלבון, מגנזיום, אבץ וברזל. ויש בה גם כמות טובה של פולאט וויטמין E. בקינואה אין גלוטן.

יש בה מצד אחד הכי הרבה חלבון אולי, אבל כמות בינונית בלבד של סיבים תזונתיים (יחסית לדגנים אחרים).

 

מה ההבדל בין הצבעים השונים של סוגי הקינואה?

בסרטון הבא ניתן להיווכח שקינואה אדומה ושחורה מכילה כמות רבה יותר של נוגדי חמצון, ולכן סוגים אלה עדיפים יותר.

בספר השני שלי, אני מציע את הכלל the darker the better, שאמור לעזור לנו לבחור ירקות ופירות בעלי רמות נוגדי חמצון רבות יותר. משמח לגלות שכך הדבר גם לגבי הקינואה.

באותו סרטון, ניתן להתרשם בתועלת הרבה של הוספת כוס קינואה אחת ביום, להפחתת ערכי שומני הדם (טריגליצרידים). ירידה של 36%!

 

 

בריאות

אופיר פוגל, נטורופת

 

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז