מהי מידת האמינות של בדיקות הקורונה בישראל?

התנהלות המערכת הרפואית בארץ על רקע משבר הקורונה מתבססות רבות על מספר ה״נדבקים״.

נכתב בתחילת יוני 2020:

בראיון ״צדדי״ עם המשנה למנכ״ל משרד הבריאות, פרופ׳ גרוטו מצולם אומר שרק 5-10 מבין האנשים שנמצאים ״חיוביים״ למחלה, אכן חולים בפועל. הסרטון כאן בהמשך. משרד הבריאות לא הסכים להגיב לציטוט זה כאשר מערכת תוכנית ״הצינור״ פנתה אליהם בבקשה לתגובה.

בציטוט מתוך ראיון לגל״צ הוא מצוטט שרק 1 מתוך 20 שמאובחנים כ״חולים״, אכן חולים. תמונה של הציטוט בהמשך.

לפני כשבוע היתה לי שיחה אישית עם מנהל מרכז כלשהו בו חיים מאות אנשים בסיכון. סופר לי שהרופאה האחראית על המחלה מבית החולים שעמד לבדוק את כל אנשי המרכז, הבהירה לו מראש שלא יתרגש אם יצאו כמה בדיקות חיובית. היא הסבירה לו שאם יהיו תוצאות חיוביות, יערכו בדיקות חוזרות לכל אותם אנשים, וסביר מאוד להניח שהבדיקות החוזרות יהיו שליליות.

מה כל אלה אומרים על אמינות הבדיקות? כיצד אלה אמורים להשפיע על פעולות הנהגת הבריאות במדינה? כיצד הציבור אמור להמשיך להאמין ולציית באופן מלא להנחיות המגיעות ממקבלי ההחלטות בעניין הקורונה?

שני פרסומים רלוונטים מהתקשורת כאן בהמשך.

 

עדכון מספטמבר 2020:

״מחדל הבדיקות״ מתחיל להתבהר לעולם הרפואי הרישמי. ניתן לקרוא מהקישורים הבאים על כך שמרבית הבדיקות ה״חיוביות״ (כאילו האדם חולה בקורונה), בעצם מעידות על כך שהאדם חלה בעבר בקורונה, או פיתח חסינות נגד קורונה. אלה הנתונים מכמה מדינות מארה״ב, ואלה נתונים ממחקר בריטי שבדק את הנושא.

ועדכון מאוקטובר ממשיך לחשוף את מחדל אמינות בדיקות הקורונה בישראל.

 

מידת אמינות בדיקות הקורונה

 

 

 

 

shalev

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאותי

  • סינון לפי צמחוניטבעוני

  • סינון לפי סוג אוכל

  • סינון לפי זמן בישול

  • סינון לפי שלב דיאטת אורז