לכמה ולאיזה חלבון זקוקים ספורטאים?

אנשים רבים חושבים שיש צורך בהרבה חלבון, ובעיקר חלבון מהחי, על מנת להגיע לביצועים ספורטיבים טובים.

בעניין זה אני רוצה לשתף בסיפור של שרירן שהגיע אלי לטיפול, בספר ובסרט חדש שעוסקים בנושא.

את י.ש. פגשתי לפני כמה חודשים עם כמה תלונות ובעיות רפואיות. הוא עבר לתזונה שכרגע היא עדיין טבעונית, עם דגשים תזונתיים שמותאמים אליו. י.ש. היה פעם ספורטאי תחרותי במקצועות הכוח, שניזון מכומויות נכבדות של חלבון מהחי, ובתמונה ניתן להתרשם משריריו היום גם בגיל חמישים פלוס. זה מה שהוא כתב לי היום על מצבו לאחר השינוי התזונתי: ״השיפור בכושר הגופני הפתיע אותי כי ציפיתי להיפך. אני מבצע היום פעילויות אירוביות ועצימות יותר מכפי שעשיתי בעבר, זמן ההתאוששות שלי קצר יותר ותופעות הדלקת עקב פעילות יתר פחתו״. י.ש. עושה כעת כמעט כל יום אימון אינטנסטיבי של כשעה וחצי בממוצע…

 

קיבלתי המלצות מכמה אנשים על הסרט הבא שמתייחס לנושא מכמה כיוונים: The game changers

ומי שרוצה ספר, מוזמן להזמין ולקרוא את הספר הבא בעברית: ״מיתוס החלבון״.
בריאות
אופיר

 

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז