כמה שעות מומלץ לישון?

אנסה לענות כאן על השאלה הנפוצה כמה שעות מומלץ לישון מבחינה בריאותית?

למשך ואיכות השינה ביממה ישנן השלכות בריאותיות עצומות. לא מדובר רק על עייפות על רקע חוסר שינה מספקת, אלא גם על פגיעה בתפקודי המוחהשמנה, תסמונת מטאבולית והתקפי לב. שינה לא טובה כמובן פוגעת באיכות החיים, במצב הרוח וכנראה גם משפיעה על אריכות חיים.

כמה שעות מומלץ לישון מבחינה בריאותית?

למיטב הידע, הניסיון וההבנה שיש ברשותי כיום, מרבית האנשים צריכים לישון 7 עד 8 שעות ביממה. חשוב להדגיש שלמרות שרבים מהאנשים המבוגרים ישנים פחות ככל שעובר הגיל, מדובר במצב לא תקין ולא מומלץ. גם אנשים מבוגרים מאוד זקוקים לשעות שינה מספקות כמו צעירים.

כפי שרשמתי כאן בעבר, מבחינה מחקרית הדעות לגבי שנת צהריים חלוקות. אולם ככל הנראה מנוחת צהריים של כחצי שעה טובה עבור מרבית האנשים.

אין ברשותי ידע מספק באשר לשינה המומלצת בתקופת הילדות והנערות.

כיצד ניתן לשפר את איכות או משך השינה?

ראשית, כמובן, יש אנשים שפשוט צריכים להציב את נושא השינה יותר גבוה בסדרי העדיפויות בחיים. למרביתנו חיים עמוסים ולעיתים נראה שויתור על שעות שינה הינו הדבר ה״קל״ ביותר.

בקישור הבא מספר המלצות לשיפור איכות השינה בדרכים טבעיות.

רבים שואלים אותי האם קפה משפיע על השינה? התשובה בקישור.

מתוך סקרנות טיפולית ורפואית עברתי בעצמי סדנה מיוחדת לשיפור השינה, ולמדתי מעט דברים מעניינים. הדבר שזכור לי יותר מכל מהקורס היא האמירה החד משמעית ש״אין כדורי שינה, יש רק תרופות הרגעה״. אז מי שצריך הרגעה לפני השינה, אני ממליץ בעיקר על שיטת הכיווץ וההרפייה על שם ג׳ייקובסון שעוזרת לרבים להירדם ולישון טוב יותר. חלק אחר של האנשים נעזרים מאוד בטכניקת ״סריקת הגוף״ לשיפור ההרדמות והשינה.

 

מצורף כאן סרטון קצר מתוך הרצאה שלי על שינה והשפעתה על הבריאות, מתוך הקורס המקוון ״מצויינות בבריאות״:

 

שינה טובה היא משאב בריאות חשוב. לא כדאי להזניחו!

 

לילה טוב ובריא,

אופיר פוגל, נטורופת

 

shalev

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאותי

  • סינון לפי צמחוניטבעוני

  • סינון לפי סוג אוכל

  • סינון לפי זמן בישול

  • סינון לפי שלב דיאטת אורז