כמה ויטמין C צריך?

בתקופת החורף, או בתקופות של בעיות הקשורות למערכת החיסון, עולה שוב השאלה החשובה מהי הכמות הרצויה של ויטמינים חשובים כמו ויטמין סי שכדאי להזין את גופנו.

כמו כן, כדאי לדעת כיצד משיגים כמות נאותה של ויטמין סי דרך המזון, ואם צריך – איזה סוג וכמות של ויטמין סי ניתן לקחת כתוספי תזונה.

 

מהי הכמות הדרושה של ויטמין C?

לפי הגדרות ה RDA – שזו ההגדרה של כהמות המינימלית הדרושה לבריאות תקינה המוגדרת על ידי רשויות התזונה – הכמות המומלצת ליום היא 50 מ״ג לנערות ונערים, ו- 60 מ״ג בלבד למבוגרים משני המינים.

על פי ההמלצות מהספרות המקצועית (טקסטבוק) של הרפואה הטבעית, הכמות המומלצת לבריאות אופטימלית הינה 150 מ״ג לנערות ונערים, 200 מ״ג עד גיל 25, 400 מ״ג למבוגרים, ומעל גיל 50 ההמלצה היא 800 מ״ג לגברים ו- 1000 מ״ג לנשים.

על פי הסרטון הבא של ד״ר גרגר, ההמלצה שלו מתוך המחקרים שהוא מכיר היא כ – 200 מ״ג ביום, אותם ניתן לקבל מאכילת 5 מנות ירק ו/או פרי איכותיים. כך לדבריו.

 

חשוב לזכור שבמצבים של ״איום״ על מערכת החיסון, או תחילתה של מחלה, בהחלט יש הגיון לדאוג לכמות גבוהה יותר של ויטמינים ושאר המרכיבים החשובים לחיזוק מערכת החיסון. בנוסף, ברור לנו שיעילות הספיגה של ויטמינים עולה יורדת עם הגיל, כך שיש הגיון לצורך רב יותר בויטמין c ככל שהגיל עולה.

 

מומלץ להיכנס לקישור הבא על מנת להיעזר ברשימת המזונות העשירים ביותר בויטמין C, כמו גם לקבל מידע כיצד לבחור תוסף של ויטמין C במקרה הצורך.

 

בריאות וחוסן,

אופיר פוגל, נטורופת

 

shalev

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאותי

  • סינון לפי צמחוניטבעוני

  • סינון לפי סוג אוכל

  • סינון לפי זמן בישול

  • סינון לפי שלב דיאטת אורז