כיצד צום יכול להשפיע על לחץ דם?

רבים לא יודעים כי צום היא טכניקה מאוד ותיקה להורדת לחץ דם (כמו גם למטרות רפואיות נוספות).

החדשות המעודדות יותר הן שהירידה בלחץ הדם ניכרת לא רק בזמן הצום, אלא גם לאחר סיומו. ובנוסף, גם ״חצי צום״ יכול להביא לתועלת ושיפור בערכים השונים.

הורדת ערכי לחץ הדם יכולה להיות מאוד משמעותית, כמו למשל במחקר שבקישור זה, בו כל המשתתפים אף הפסיקו את השימוש בתרופות לאיזון לחץ הדם בשל הירידה הדרסטית בערכים.

 

מדוע צום מלא או צום חלקי מורידים לחץ דם?

ישנן כמה השערות מדוע צום מלא או חלקי מביאים לירידה בערכי לחץ הדם:

  1. ירידה במשקל ודאי תורמת את חלקה. אולם מעודד להבין, כפי שמתואר בסרטון שכאן למטה, שהירידה בערכי לחץ הדם במרבית המחקרים מתרחשת תוך ימים ספורים בלבד מתחילת הצום, מה שמפחית את הסיכוי שמדובר ב״רק״ ירידה במשקל.
  2. אנשים שעושים צום מלא או אפילו חלקי, לרוב מצמצמים מאוד אכילתם של מזונות לא בריאים, כמו אוכל מתועש, ממולח מאוד וכדומה, אשר תורמים לעליית לחץ דם.
  3. כפי שלמדתי מאחד המחקרים המופיעים בסרטון, במהלך צום מתאזנים הורמני הסטרס שפועלים בגוף, וזה גם כמובן תורם לירידת ערכי לחץ הדם.
  4. בהבנה של הרפואה הטבעית, צום מאפשר לגוף להפעיל היטב את מנגנוני הפינוי והניקוי שלו. איזון מחדש מיטיב זה, כך אנו מניחים, קשור בהרבה מהרווחים הבריאותיים העצומים שמרבית האנשים חווים במהלך תהליכים אלה.

חשוב לציין שצום מלא חייבים להעשות תחת השגחה רפואית. לדעתי, גם ״תהליכי ניקוי״ תזונתיים צריכים להעשות בליווי מקצועי.

 

בסרטון הקצר הבא מופיע מידע נוסף בנושא, כמו גם השפעה מיטיבה של גישות תזונתיות נוספות.

ניתן להגדיר ״כתוביות״ ואז לבחור בשפה העיברית.

 

 

בעבר, לפני תקופות הקורונה, העברתי סדנאות רבות מבוססת מחקר להורדת לחץ דם והפחתת תרופות. ועד שהתנאים יאפשרו לחזור להעביר אותן, אני מזמין את מי שרוצה ללמוד כיצד לאזן את ערכי לחץ הדם, כמו גם מדדים בריאותיים רבים אחרים, לקורס דיגיטלי הכולל הרצאות ״לייב״ וגם הקלטות בשם ״מצויינות בבריאות״.

 

בריאות ואושר,

אופיר וגל, נטורופת

 

shalev

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאותי

  • סינון לפי צמחוניטבעוני

  • סינון לפי סוג אוכל

  • סינון לפי זמן בישול

  • סינון לפי שלב דיאטת אורז