האם כדאי לקחת אומגה 3 לבריאות לב?

פעם בכמה שנים מתפרסם מאמר, או מחקר, הטוען שתוספי אומגה 3 אינם תורמים או מגנים על בריאות הלב.

אבל על כל מחקר כזה שמתפרסם, מתפרסמים בערך עשרה שמראים שוב ושוב, שתוספי תזונה איכותיים מסוג אומגה 3 תורמים מאוד לבריאות הלב.

במחקר שבקישור זה למשל, מבית היוצר של מרכז הבריאות מהטובים בעולם: Mayo Clinic, עולים שוב נתונים המצביעים על יעילותו הרבה של שמן דגים לבריאות הלב. בפרסום זה נכללו 40 מחקרים הכוללים 135,000 נחקרים. תוצאותיו מראות שככל שנוטלים יותר שמן דגים מסוג אומגה 3, כך יורד הסיכון לסבול מהתקף לב, מאירוע לב, מהתקף לב הגורם לתמותה, ולתמותה באופן כללי. 

סיכום תקציר המחקר בעברית ניתן לקרוא מקישור זה.

יש לזכור שתוספי אומגה 3 אינם מתאימים לכל אדם. במקרים נדירים מאוד, ובעיקר תאורטים למיטב ידיעתי, עלול אדם להגיע למצד של דילול-יתר של הדם, ולכן לשטפי דם מסוכנים. מצב זה קיים, למיטב ידיעתי, רק לעיתים נדירות ורק אצל אנשים הנוטלים תרופות חזקות לדילול דם (אספירים במינון הרגיל אינו בעייתי).

מכל מקום, יש להתייעץ ברופא (אם הוא מבין בתוספי תזונה), או בנטורופת שמבין בתחום.

 

רבים שואלים אותי גם איזה סוג של אומגה 3 אני ממליץ לקחת? 

בנושא זה לצערי יש ויכוח גדול בין משווקי מרווה מרושתת לבין משווקי שמן דגים. ניסיתי לעשות סדר בטענות במאמר הקצר שבקישור זה.

 

האם עדיף לבריאות הלב לאכול דגים או לקחת תוסף?

אני תמיד מעדיף אוכל על פני כדורים. ראו כאן רשימת דגים בריאים עשירים באומגה 3.

 

בריאות לרוב

אופיר פוגל, נטורופת

 

 

כתיבת תגובה

תגובות אחרונות