האם אתה ממליץ על שימוש בשמן זרעי ענבים?

רבים שאולים אותי האם אני משתמש והאם אני ממליץ על שמן זרעי ענבים כחלק מתזונה בריאה?

אציג כאן את החסרונות והיתרונות הבריאותיים שכנראה ישנם בשימוש בשמן בזרעי ענבים.

 

סוגי חומצות השומן בשמן זרעי ענבים הוא כזה (כמויות בתוך 100 גרם שמן):

9.6 גרם שומן רווי. שזה יחסית לא הרבה מאוד, וגם – מדובר בשומן רווי מהצומח ולא מהחי.

16 גרם שומן מסוג אומגה 9 בריא (סוג שומן כמו שיש בכמות רבה בשמן זית).

אבל במספרים הבאים נעוצה רוב הבעיה:

מרבית חומצות השומן בשמן זרעי ענבים הן מסוג אומגה 6. ליתר דיוק 69 גרם!

ובמקביל, כמות האומגה 3 בשמן זה היא מזערית: 0.1 גרם בלבד.

יחס זה בין אומגה 6 לאומגה 3 גורר איתו השלכות לא טובות על הבריאות, כמו נטייה לדלקת, לחוסר איזון בתגובה האלרגית, במערכת החיסון, בדילול הדם, לחץ הדם, בריאות העורקים, המוח ועוד…

 

טמפרטורת העישון של שמן זרעי ענבים:

רבים טוענים כי לשמן זרעי ענבים טמפרטורת עישון גבוהה, ולכן הוא עמיד יותר לתהליכי חימצון בזמן חימום / טיגון.

נתון זה נכון רק חלקית/יחסית. לשמן זרעי ענבים יש אומנם טמפרטורת עישון גבוהה יותר משמן זית, אבל נמוכה יותר משמנים ״רגילים״ אחרים. כך שהיתרון הוא יחסי ולא מאוד משמעותי.

 

נוגדי החימצון בשמן זרעי ענבים:

יש להבדיל בין הענבים הבריאים, זרעי הענבים שמאוד בריאים לבין השמן שמפיקים מזרעי הענבים.

כפי שד״ר גיל יוסף שחר מציג בסרטון הקצר והנחמד הבא, מרבית נוגדי החימצון הקיימים בענבים, ובעיקרם הרזרבטרול המפורסם, אינם נמצאים בשמן.

בשל כך, כמות נוגדי חמצון אינה מהווה יתרון של ממש עבור שימוש בשמן זרעי ענבים.

 

 

בריאות ואושר,

אופיר פוגל, נטורופת

 

shalev

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאותי

  • סינון לפי צמחוניטבעוני

  • סינון לפי סוג אוכל

  • סינון לפי זמן בישול

  • סינון לפי שלב דיאטת אורז