האם אתה ממליץ על ריצה כפעילות גופנית בריאה?

שאלה טובה… ראשית, אני ממליץ על כל פעילות גופנית שגורמת הנאה ולא גורמת כאב או פגיעה בשרירים – גידים – מפרקים וכדומה.

שמעתי פעם את ד״ר מיכאל הרלינג, אותו אני מעריך, שואל את קהל המאזינים ״אתם יודעים לאן כל האנשים שאתם רואים בחוץ רצים?״

והתשובה שלו היתה ״לאורטופד…״.

ד״ר הרלינג כמובן התבדח באופן מסויים, אבל כמו רבים נוספים, הוא חושש מפגיעות הספורט הרבות שעלולות להתרחש כשעושים פעילות גופנית לא נכונה או בטוחה מספיק. ד״ר הרלינג עצמו מקדם וממליץ על פעילות גופנית מסוג אחר, סטטית יותר.

אולם מצד שני, ״נולדנו לרוץ״ כפי שמרמז שמו של הספר שבקישור. בנוסף, ריצה היא ספורט בריא וטוב כשעושים אותו נכון. מדובר בפעילות טבעית לגוף האדם, המאפשרת גם להגיע למאמצי גוף ונפש מאוד ראויים. נשימה, זרימת דם, שחרור מתחים ועוד תועלות רבות מאוד.

 

ומה לגבי הכנה לפציעות ספורט?

בנושא זה צריך פשוט לעשות את זה נכון. לרכוש נעלי ריצה נכונות, להיעזר בבעל מקצוע על מנת להעלות את העומס בצורה נבונה, ולרוץ במקומות בטוחים.

זה נכון שתמיד יש סיכוי לעקם את הרגל בשל מהמורה בדרך, אבל גם נכון באותה מידה לטעון שלא כדאי לנסוע ברכב כי עלולות להיות תאונות בכביש…

 

ומה לגבי אפשרות לפגיעה במפרקים ובשלד לאורך השנים?

מסתבר שמחקרים שבדקו את הנושא מצאו דווקא שאין עליה בסכנה לפגיעות ארוכות טווח בשלד.

כאן למשל מחקר שמראה שאין עליה בסיכון לסבול מדלקת מפרקים בסחוסים – אוסטיאוארטריטיס.

וכאן מחקר אחר מראה שאצנים דווקא מפחיתים את הסיכון שלהם להזדקק לניתוח להחלפת ירך בגיל המבוגר.

 

ולסיום, אחת מהטכניקות שצוברות יותר ויותר ממליצים, כמוני, היא שילוב של הליכה וריצה לסירוגין. זה מאפשר הליכה במקומות בהן הקרקע פחות טובה/מאוזנת. זה מאפשר פיקים של מאמץ לזמן קצר מה שמשפר את הבריאות (כל עוד עושים זאת נכון). וזה מאפשר להאריך את משך המאמץ.

 

נ.ב. תודה רבה לד״ר בריק שהעבירה אלי חלק חשוב מהנתונים המוצגים כאן.

 

ריצה נעימה ובטוחה!

אופיר פוגלף, נטורופת

 

 

shalev

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאותי

  • סינון לפי צמחוניטבעוני

  • סינון לפי סוג אוכל

  • סינון לפי זמן בישול

  • סינון לפי שלב דיאטת אורז