אילו אגוזים כדאי לאכול? איזה אגוזים בריאים יותר?

אכילת אגוזים קשורה בבריאות טובה יותר, אך אילו אגוזים הם המומלצים ביותר?

 

באילו אגוזים ישנה הכמות הרבה ביותר של מרכיבים מומלצים?

מרבית האגוזים מכילים כמות גדולה וטובה של אשלגן שחשוב לבריאות שלנו, אולם הבולטים והמצטיינים בעניין זה הם פיסטוק, לוז ושקדים.

מרבית האגוזים מכילים גם כמות יפה מאוד של מגנזיום בריא וטוב. המובילים במקרה זה הם אגוזי ברזיל ושקדים.

בחלק מהאגוזים, ובעיקר בשקדים, יש לא מעט סידן, אך הם מכילים גם הרבה זרחן שמתחרה בסידן.

אגוזי הברזיל מכילים גם הרבה מאוד סלניום – מינרל חשוב ביותר למערכת החיסון שלנו, ולמערכות נוספות.

טועים לחשוב שבוטנים הם ממשפחת האגוזים, למרות שמבחנה בוטנית הן קטניות. אבל אם נתייחס לבוטנים מבחינה קולינרית כאגוזים, חשוב רק לציין שאומנם הם מאוד בריאים (המון פולאט למשל), אבל הם עלולים לגרום לאלרגיות, ומבחינת הרפואה הסינית הם נחשבים כמזון “מייצר ליחה”. מעבר לכך – הם טובים.

 

האם השומן שבאגוזים בריא?

כל האגוזים מכילים שומן רב, אך סוג השומן העיקרי הוא אומגה 9 הבריא (כמו מה שיש בשמן זית).

אגוזי מלך מפורסמים בשל כמות האומגה 3 שבהם, אך כשבודקים לעומק רואים שעדיין יש פי 4 אומגה 6 מאשר אומגה 3 (קיימת תחרות בין שתי האומגות הללו). היחס בין החומצות באגוזים אלה הוא טוב, אך הוא לא יכול להעלות משמעותית את המאזניים לטובת הכמות הכללית של האומגה 3 בתזונה/בגוף שלנו.
באופן מפתיע, המצב טוב יותר אצל אגוזי הברזיל, אך הם זוכים לפחות יחסי ציבור.

 

האם אגוזים גורמים לעלייה במשקל?

כל האגוזים משביעים, ובעלי אינדקס גליקמי נמוך. זו הסיבה כנראה שבמרבית המחקרים נראה שאכילתם תורמת לשמירה על משקל, ולא לעליית משקל כפי שמצופה ממזון עשיר בקלוריות.

 

בריאות ואושר,

אופיר פוגל, נטורופת

 

תגובות אחרונות