אילו אגוזים כדאי לאכול? איזה אגוזים בריאים יותר?

שלום עדיאל,

אתה שאול שאלה מצוינת. ישנו הרבה בלבול לגבי בריאות האגוזים השונים ומה עומד מאחורי זה.
בזכותך העמקתי שוב ובדקתי כמה נתונים לעומקם.

באופן כללי, אכילת אגוזים קשורה בבריאות טובה יותר.

מרבית האגוזים מכילים כמות גדולה וטובה של אשלגן שחשוב לבריאות שלנו. המצטיינים הם פיסטוק, לוז ושקדים.

מרביתם מכילים גם כמות יפה מאוד של מגנזיום טוב. המובילים הם אגוזי ברזיל ושקדים.

בחלקם, ובעיקר בשקדים, יש לא מעט סידן, אך הם מכילים גם הרבה זרחן שמתחרה בסידן.

אגוזי הברזיל מכילים גם הרבה מאוד סלניום – מינרל חשוב ביותר למערכת החיסון שלנו, ולמערכות נוספות.

בוטנים גורמים אלרגיות ללא מעט אנשים, והם מכונים ברפואה הסינית כמזון "מייצר ליחה". מעבר לכך – הם טובים.

כל האגוזים מכילים שומן רב, אך סוג השומן העיקרי הוא אומגה 9 הבריא (כמו מה שיש בשמן זית).

אגוזי מלך מפורסמים בשל כמות האומגה 3 שבהם, אך כשבודקים לעומק רואים שעדיין יש פי 4 אומגה 6 מאשר אומגה 3 (קיימת תחרות בין שתי האומגות הללו). היחס בין החומצות באגוזים אלה הוא טוב, אך הוא לא יכול להעלות משמעותית את המאזניים לטובת הכמות הכללית של האומגה 3 בתזונה/בגוף שלנו.
באופן מפתיע, המצב טוב יותר אצל אגוזי הברזיל, אך הם זוכים לפחות יחסי ציבור.

כל האגוזים משביעים, ובעלי אינדקס גליקמי נמוך. זו הסיבה כנראה שבמרבית המחקרים נראה שאכילתם תורמת לשמירה על משקל, ולא לעליית משקל כפי שמצופה ממזון עשיר בקלוריות

מקווה שעזרתי

אופיר פוגל, נטורופת

 

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז