אורז לבן או אורז מלא – מה עדיף? איזה אורז בריא יותר?

רבים שואלים איזה אורז מומלץ יותר לאכול?
בסרטון הקצר שכאן בהמשך סוקר ד״ר גרגר את היתרונות של אורז מלא יחסית לאורז לבן בהיבטים של השפעה על רמות הסוכר, הדלקת ובריאות העורקים.
יתרון נוסף של אורז מלא נובע מתכולה גבוהה יותר של מינרלים וסיבים תזונתיים.
ניתן לקרוא בקישור הבא על מחקר נוסף שמציג את יתרונות אורז מלא.
מהם היתרונות של אורז לבן יחסית לאורז מלא?
האורז הלבן טעים יותר לרוב האנשים, ויש החוששים מרמות ארסן הנמצאות יותר באורז מלא יחסית לאורז לבן.
על טעם ועל ריח לא נתווכח, אבל את החשש מארסן באורז ניתן מאוד למתן.
ניתן לקרוא בקישור הבא הרבה על עניין הארסן באורז, הדעות השונות וכמה ״צפירות הרגעה״ בעניין.
ובקיצור, על מנת להפחית רמות ארסן באורז ניתן להקפיד על אחד או יותר מההמלצות הבאות:
1. לרכוש אורז שמקורו מאיטליה או מאוסטרליה.
2. לשטוף היטב את האורז כמה פעמים במים לפני הבישול.
3. לבשל את האורז ״כמו פסטה״. משמע, כשבע כוסות מים על כל כוס אורז. וכשהאורז במרקם הרצוי, לסנן את המים.
4. להעדיף אורז מלא אורגני.
בריאות לרוב
אופיר פוגל, נטורופת

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז