הכותרת באתר המיועד לרופאים ״דוקטורס אונלי״: מחקר חדש ממכון המחקר של ״מכבי״ מראה כי ילדים ובני נוער לא-מחוסנים בני 18-5 שהחלימו מנגיף הקורונה מהזנים אלפא, ביתא וגמא, מוגנים מהדבקה חוזרת בדלתא ברמה גבוהה במשך שנה וחצי לפחות.
מובילת המחקר ד”ר טל פטלון, מומחית ברפואת משפחה ורפואה דחופה, מסרה: “מדובר בבשורה משמעותית – המוגנות שנצפתה במחקר בקרב ילדים ובני נוער מחלימים נמצאה חזקה ועמידה לאורך זמן. הדבקות חוזרות בקרב מחלימים צעירים מתבטאות בעיקר במחלה קלה ועל כן הנתונים מאד מעודדים…״.
המחקר הזה, למרות שנעשה בישראל ולמרות שמשמעותו רבה, לא פתח את מהדורות החדשות בישראל. לעומת זאת, משרד הבריאות המליץ לאחרונה על חיסון שלישי לילדים, וכעת אישר חיסון לתינוקות ופעוטות.
כל כך מפתיע איך חוקי הטבע ממשיכים לעבוד בהגיון רב למרות הפעולות הלא ברורות של רשויות הבריאות בישראל, בארה״ב ובעוד כמה מדינות…
עוד כמה נתונים לגבי המחקר שבדק הדבקה חוזרת מקורונה:
- ניתוח נתונים נעשה על 300 אלף ילדים ובני נוער, שערכו בדיקת PCR בתקופה הנבדקת.
- במחקר תועדה רמת ההגנה של כ- 89% במשך 3-6 החודשים הראשונים, שירדה לאט ונשארה קבועה על 80% הגנה מפני הדבקה חוזרת במשך שנה וחצי לפחות.
- בהתייחסות לקבוצות גיל, ילדים בגילאי 11-5 לא הראו ירידה משמעותית במוגנות לאורך 18 חודשים מהדבקה ראשונה, בעוד שבבני נוער בגילאי 18-12 ההגנה דועכת מעט יותר.
- חשוב לציין בהגינות כי המחקר טרם עבר ביקורת עמיתים. יחד עם זה, חשוב לזכור גם כי חיסונים הומלצו לנשים בהריון רק על סמך מחקרים המראים שהן מעלות כמות של (חלק) מהנוגדנים, ולא לאחר שבדקו כי הן והעובר שלהן מוגנות ממחלה קשה ו/או מנזקי החיסון הפוטנציאלים.
נזכיר כי נכון להיום נראה שישראל הינה כישלון עולמי במלחמה בקורונה. אמירה זו מתבססת על המדד החשוב ביותר: כמה אנשים מתו מקורונה יחסית לגודל האוכלוסייה. נכון לכתיבת שורות אלה (קיץ 2022) ישראל ממוקמת במקום המשפיל: 145. זאת אומרת, ב- 144 מדינות בעולם מתו פחות אנשים מהמגיפה יחסית אלינו.
זה אולי גם מסביר את המצב העצוב והמסוכן בו מרבית הציבור לא מיישם את המלצות משרד הבריאות. כך נכשל מבצע חיסון הפוליו לאחרונה, וכך קרה שלמרות המלצת משרד החינוך לחסן ילדים בפעם השלישית, פחות מ- 1% מההורים עשו זאת בפועל.

כל כך עצוב. כל כך מסוכן.
מתי יתחקרו באמת מה קרה וקורה כאן?
בריאות וחוסן,
אופיר פוגל, נטורופת