8 אחוז פחות סיכון למוות טרם עת?!

איך אפשר להוסיף את שנים לחיים?
ע״פ מחקרים שמציג ד״ר גרגר בספרו, הוספת 20 גרם קטניות ביום לאוכל, תפחית בשמונה אחוזים את הסיכון למוות טרם עת מכל סיבה.
נשמע כמו עסקה די משתלמת…הציטוט מתוך הספר כאן למטה.אריכות חיים בריאה,
אופיר פוגל
נטורופת

Beans, beans. Good for your heart. The more you eat ’em, the . . . longer you live? Legumes have been found to be “the most important predictor of survival in older people” around the globe. Whether it was the Japanese eating soy products, the Swedes eating brown beans and peas, or those in the Mediterranean region eating lentils, chickpeas, and white beans, legume intake was consistently associated with a longer life span. Researchers found an 8 percent reduction in risk of premature death for every twenty-gram increase in daily legume intake—that’s barely two tablespoons’ worth!

 

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז