תזונה קטוגנית וספורט

בשנים האחרונות,תזונה קטוגנית הפכה נפוצה. אנשי בריאות רבים וגם מעריצים מושבעים של הטרנד הנוכחי, ממליצים על תזונה קטוגנית (ענייה במזונות עשירים בפחמימות) עבור ירידה במשקל, איזון סוכר ועוד .

הבעיה העיקרית של שיטות תזונה אלה היא שקשה ליישמן ללא להציב את הגוף בסיכון לדלקת, עודף חלבון, שינוי מאזן חיידקי המעים,עודף רעלים וכדומה. יתרה מכך, ברמה הפרקטית, שמירה על מאזן פחמימות נמוך איננו ענין פשוט עבור רובנו. אך אלו אשר עושים זאת נכון- יתכן רווח בריאותי אדיר.

לאחרונה פורסם מחקר חדש שמצא כי תזונה שכזו פוגעת בביצועים הספורטיבים של ספורטאים.

למיטב הידע והנסיון שיש ברשותי כיום, כיוון תזונתי זה אינו מתאים למרבית האנשים ודורש ליווי ומעקב מקצועים. יחד עם זה, עבור אנשים מסויימים, בתכנון ובליווי נכון – תזונה עשירה בשומן ובחלבון איכותיים, יכולה להועיל.

מי שמעוניין לקבל מידע מהימן מבוסס מחקר בנוגע לבריאות, ניתן להצטרף לאתר ולקבל ניוזלטר שבועי המכיל עדכונים ומתכונים פשוטים ונגישים.

בריאות
אופיר פוגל, נטורופת

shalev

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאותי

  • סינון לפי צמחוניטבעוני

  • סינון לפי סוג אוכל

  • סינון לפי זמן בישול

  • סינון לפי שלב דיאטת אורז