תזונה קטוגנית וספורט

בשנים האחרונות רבים ממליצים על תזונה קטוגנית (ענייה במזונות עשירים בפחמימות) עבור ירידה במשקל, איזון סוכר ועוד מטרות.

הבעיה העיקרית של שיטות תזונה אלה היא שקשה ליישמן ללא להציב את הגוף בסיכון לדלקת, עודף חלבון, עודף רעלים וכדומה. יחד עם זה, מי שעושה זאת נכון – יכול להרוויח מכיוון תזונתי זה.

לאחרונה פורסם מחקר חדש שמצא כי תזונה שכזו פוגעת בביצועים הספורטיבים של ספורטאים.

ניתן לקרוא את תקציר המחקר גם מקישור זה

למיטב הידע והנסיון שיש ברשותי כיום, כיוון תזונתי זה אינו מתאים למרבית האנשים. יחד עם זה, עבור אנשים מסויימים, בתכנון ובליווי נכון – תזונה עשירה בשומן ובחלבון איכותיים, יכולה להועיל.

בריאות
אופיר פוגל, נטורופת

shalev

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאותי

  • סינון לפי צמחוניטבעוני

  • סינון לפי סוג אוכל

  • סינון לפי זמן בישול

  • סינון לפי שלב דיאטת אורז