תזונה למנופאוזה ולגלי חום

הטיפול הטבעי היעיל להקלה על סימפטומים של גיל המעבר, המנופאוזה, מתמקד בעיקר בשימוש בצמחי מרפא, תוספי תזונה, ולעיתים התייחסות הוליסטית לתקופה זו מהיבטים נוספים. תזונה מתאימה, לפחות למיטב ידיעתי מבחינה מדעית וקלינית, עוזרת בעיקר אם מקפידה עליה שנים רבות לפני גיל המעבר, ופחות אם נעזרים בה רק כשתופעות גיל המעבר מתחילות.

על רקע זה, כל כך שמחתי לקרוא את המחקר הבא, שהינו המחקר התזונתי-התערבותי הכי אופטימי שיצא לי לקרוא בנושא השפעת תזונה על סימפטומים של מנופאוזה ככלל, וגלי חום בפרט. אומנם מדובר במחקר עם רק כ-40 משתתפות, אך מעבר לחיסרון זה, מדובר במחקר שנעשה ברמה די טובה, והתוצאות מאוד מעודדות. במחקר המליצו לנשים הסובלות מסימפטומים של גיל המעבר לעבור לתזונה טבעונית דלת שומן, עם תוספת של חצי כוס (86 גרם) פולי סויה מבושלים כל יום. לקבוצת הביקורת המליצו להמשיך בתזונתן הרגילה. לכל המשתתפות ערכו שאלונים בעלי תוקף מדעי להערכת חומרת הסימפטומים, ובנוסף הן התבקשו לדווח בצורה שוטפת באפליקציה מיוחדת על תדירות וחומרת הסימפטומים. כל אלה נמשכו 3 חודשים.

להלן עיקרי התוצאות מהמחקר שבדק השפעת תזונה על סימפטומים של גיל המעבר וגלי חום:

  • בקבוצה ההתערבות נמדדה ירידה של 79% בכמות גלי החום. מעניין לציין שגם בקבוצת הביקורת היה שיפור במדד זה, אם כי לא כל כך גדול.
  • גלי חום ברמה בינונית עד קשה פחתו ב 84% בקבוצת ההתערבות.
  • מניתוח השאלונים לאיכות חיים בתקופת המנופאוזה, עלה כי קבוצת ההתערבות נהנתה משיפור בעל משמעות סטטיסטית במדדים חשובים כמו תפקוד פסיכולוגי, גופני ומיני.
ניתן ליהנות מאכילת סויה באופן פשוט בעזרת ״אדממה״, טופו או משקה סויה ללא הנדסה גנטית, או ״לעלות רמה״ וליהנות מ-מיסו, מ-טמפה או מ-נאטו: אחד המזונות הבריאים בעולם למיטב ידיעתי.
.
בריאות בכל גיל
אופיר פוגל, נטורופת
shalev

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאותי

  • סינון לפי צמחוניטבעוני

  • סינון לפי סוג אוכל

  • סינון לפי זמן בישול

  • סינון לפי שלב דיאטת אורז