תוספי סידן זה מסוכן!

עוד מחקר ענק מראה מה שאני ״צועק״ כבר שנים: נטילת תוספי תזונה של סידן לא רק שאינה עוזרת למרבית האנשים, אלא אף מסוכנת ומזיקה לרבים!

המחקר החדש שפרטיו בקישור, מצביע על עליה מטרידה בסיכון לשבץ מוחי עבור מי שנוטל/ת תוספי סידן עם ויטמין D.

בפוסטים בעבר אצלי באתר ניתן לקרוא על הקשר בין סידן למחלות לב ותמותה מוקדמת, ואולי גרוע יותר, על קשר אפשרי בין תוספי סידן לדמנציה.

אני תוהה מה עוד צריך לקרות/להתפרסם בספרות המדעית עד אשר רופאים יתחילו לחשוש מלהמליץ בכזו קלות למאות אלפי אנשים בארץ ליטול תוספי סידן.

ישנן הרבה דרכים יעילות ובטוחות לשיפור חוזקן של העצמות, תוספי סידן אינם כאלה!

 

לאחר פרסום המחקר הרפואי והפוסט הזה, פירסמה פרופסור צופיה איש-שלום מאמר המנסה להמעיט בערכם של הנתונים שעולים מהמחקר. פרופ׳ איש שלום היא גם היו״ר של העמותה הישראלית לאוסטיאופורוזיס ומחלות עצם. לפי הרשום במאמר הזה, פרופ׳ איש-שלום עובדת גם עבור מועצת החלב. האם קיים ניגוד עניינים? האם המלצותיה לגבי צריכת סידן יכולות להיות אובייקטיביות לגמרי במצב זה? אני אישית מקווה מאוד שכן.

 

בריאות

אופיר פוגל, נטורופת

  1. האם הכתוב תקף גם לגבי קלציום דנסיטי?
    מה דעתך על הסידן האמורפי, שלכאורה אמור להיות ללא תופעות הלוואי המוזכרות , ויש המייחסים לו אף תכונות של יצירת סביבה "לא ידידותית" להתפתחות סרטן וכמעודד אפופטוזיס.
    אשמח לשמוע דעתך/נסיונך
    בברכה ןתודה
    מירה ורטהיים

    1. קראתי מידע המצביע על כך שספיגת הסידן מ״דנסיטי״ יעילה יותר מכדורים רגילים.
      קראתי גם את המאמר המפורט של ד״ר גיל יוסף שחר בו הוא מצביע על יתרונות נוספים של המוצר.
      טרם קראתי מחקרים שמראים את התועלת והבטיחות של מוצר זה.
      אין ספק שהמחקרים בהם גילו תופעות לוואי וסכנות של כדורי סידן, לא נעשו עם סידן אמורפי – כך שאולי הוא בטוח…

    1. בהחלט ישנן הרבה דרכים. הפשוטות-בטוחות עיקריות הן: חשיפה בריאה לשמש, פעילות גופנית נושאת משקל. לאכול הרבה ירקות, פירות, קטניות ואגוזים. להימנע מעודף חלבון, זרחן, נתרן וקפאין. לוודא מספיק מגנזיום, בורון וקיי2.

    1. שלום נינה,
      למיטב ידיעתי מגנזיום טאורט הוא הכי יעיל. אם לא הוא, אז ציטראט+ ויטמין בי6.
      יש כמה תוספים של K2. כדאי לבחור בהתאם לשאר השיקולים והתוספים.
      והכי טוב לאכול ויטמין K2 ישירות מנאטו
      בריאות
      אופיר פוגל, נטורופת

    1. שלום נינה,
      מה שלא אוכל מספיק מזונות עשירים במגנזיום, בהחלט יכול להיעזר בתוסף מגנזיום. מגנוקס הוא בהחלט אחד המוצרים האפשריים.
      נאטו הוא אוכל יפני המכיל הכי הרבה ויטמין K2, בפער עצום יותר מכל מזון אחר. לכן אני ממליץ לאכול נאטו, הרבה יותר מאשר לקחת תוסף.
      כתתבי כאן באתר על נאטו- אחד המזונות הבריאים בעולם

      בריאות
      אופיר פוגל, נטורופת

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז