מלח – האם קיימת דילמה?

לאחרונה נשמעים יותר ויותר קולות הקוראים תיגר על ההנחה הידועה שכדאי להמעיט בצריכת מלח.

לכל מי שיש בעיה עם לחץ דם, כליות, בעיות לב, שבץ ומוח – מאוד כדאי לקרוא כאן את ההמשך ולקבל החלטה מושכלת. בסוף יהיו גם כמה תובנות והמלצות שלי.

ניתן לצפות כאן בד״ר היימן מראיין מומחה אחר המטיל ספק ב״תיאוריית המלח״ כגורמת למחלות רבות:

וכאן סרטון קצר של ד״ר גרגר המצדד באלה הטוענים שיש להמעיט במלח ככל הניתן:

אז מה עושים?

כמה תובנות והמלצות:

1. לדעתי מירב הנזק נגרם ״ממלח״, בעצם נגרם מאכילת מזון מתועש עשיר במלח. ברגע שנעבור לאוכל טבעי, באופן מיידי תופחת משמעותית כמות המלח בתפריט שלנו, וכך גם הבריאות תשתפר. במצב זה, נוכל כן להוסיף מלח לאוכל שבישלנו על מנת שיהיה טעים בלי ממש חשש.

2. בני האדם בעולם המערבי, הם בעלי החיים היחידים על פני כדור הארץ המכניסים לגופם יותר נתרן מאשלגן. לכן כדאי לנו לאכול הרבה ירקות, אגוזים, פירות וקטניות ופחות מזון עשיר בנתרן.

3. ניתן לרכוש בחנויות הטבע מלח דל נתרן ועשיר אשלגן. זו אפשרות סבירה, רק חבל שמרבית המוצרים הללו עדיין מכילים חומרים לא מזוהים למניעת התגבשות ועוד חומרים לא ברורים.

4. רוצים ליהנות מכל העולמות? אפשר להתחיל להמליח את האוכל בעזרת צמחים מלוחים המיועדים לכך. קיימים כבר בחלק מהמרכולים בארץ. ראו מידע בקישור זה

והעיקר שהאוכל הבריא יהיה גם טעים!
בריאות
אופיר פוגל, נטורופת

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז