יתרונות מפתיעים נוספים לאגוזי ברזיל

כל מי ששומע אותי מרצה ומדבר על בריאות המוח בשנים האחרונות, ודאי כבר יודע על המחקר המדהים שמראה את היתרונות האפשריים של אכילת אגוזי ברזיל לתפקוד קוגניטיבי בגיל מבוגר.

אולם כעת שמחתי לצפות בסרטון המצטט מספר מחקרים המקשרים אכילת ברזיל לתועלת אפשרית עבור קורונה וגם לאיזון כולסטרול!

עיקר התועלת של אכילת אגוזי ברזיל למוח, לקורונה ולכולסטרול משוייכת לרמות הגבוהות של המינרל סלניום באגוזים אלה.

 

להלן עיקרי הדברים מהסרטון + כמה תוספות שלי:

 

קורונה וסלניום:

  • ישנם מחקרים לא מעטים מהעבר המראים כי ערכי סלניום משפיעים על יכולתהגדוף להתמודדעם מספר זיהומים וירלים.
  • מחקרים מהשנה האחרונה מראים כי רמות נמוכות של סלניום בדם מעלים פי 3 את הסיכון לסבול מסיבוכים קשים שלקורונה!
  • מחקר ממש חדש מראה שרמותנמוכות בדם שלסלניום מעלה סיכון לתמותה מקורונה!

 

אגוזי ברזיל ובריאות המוח:

  • המחקר שכאן בראשית הפוסט הוא המדהיםביותר בעיני- אכילה מועטה, אבל יומיומית, של אגוזי ברזיל הביאה לשיפרו תפקודים קוגניטיבים תוך חודשים ספורים.
  • בסרטון הם מציינים השפעה מיטבית על המוח דרך שלושה חומרים הנמצאים/מושפעים מאגוזי ברזיל:
    • חומצה אלגיט- ellagic acid: מדובר בחומר נוגד חימצון מקבוצת הפנולים.
    • נוירוטרנסמיטורים כמו דופצין וגאבא. נטעם בסרטון שיש לאגוזי ברזיל השפעה מיטיבה על שני אלה.

 

אגוזי ברזיל וכולסטרול:

נערך מחקר עם מעט משתתפים, אבל עם תוצאות ברורות, מפתיעות במהירות ובעוצמה שלהם.

נתנו ל- 10 מתנדבים לאכול מספר אגוזי ברזיל ומצאו שתוך יממה אחת בלבד, ניתן היה למדוד ירידה ממוצעת של 20 יחידות בערכי הכולסטרול ה״רע״.

מסתבר שאכילת 4 אגוזי ברזיל היתה יעילה יותר מאחד, אבל גם יותר יעיל מאכילת 8 אגוזים ביום.

מדהים יותר היה לגלות שערכי הכולסטרול המשופרים נשארו כך גם חודש שלם לאחר אכילה חד פעמית של 4 אגוזי ברזיל!

 

 

בניגוד למה שמדברים בסרטון, אני חושב אחרת לגבי כמה אגוזי ברזיל בטוח וכדאי לאכול ביום.

 

מוזמנים לצפות ברטון הקצר הבא ולהתרשם מהמידע:

 

בריאות ואושר,

אופיר פוגל, נטורופת

 

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז