חיזוק מערכת החיסון

מאמר זה מרכז המלצות כיצד לחזק את הגוף על מנת להפחית את הסיכון לחלות בוירוס הקורונה, אולם ההמלצות תקפות גם לחיזוק מערכת החיסון מפני וירוסים, חיידקים ומזהמים רבים נוספים.

חלק מהדברים כאן מוכרים לרבים, אך אני מבטיח, שכל מי שיקרא עד הסוף, ילמד לפחות עוד דבר אחד חדש שיכול בקלות לחזק את מערכת החיסון.

כל אחת מההמלצות ניתנת לגיבוי על ידי מספר מחקרים רפואיים.

 

נתחיל עם הבסיס הכי חשוב לחיזוק מערכת החיסון, שרבים נוטים לזלזל בו:

  1. שינה ומנוחה מספקים. לפחות 7 וחצי שעות שינה ביממה. אנו אמורים לקום רעננים ולתפקד עם אנרגיה טובה במהלך היום.
  2. חשיפה בריאה ומספקת לשמש. נטילת תוסף ויטמין D היא רק פשרה סבירה אם אין אפשרות אמיתית לחשיפה של 15 דקות ביום לשמש עם פנים מוגנות וגפיים חשופות.
  3. מגע טיפולי ו/או מגע אוהב. עדיף עור לעור. משפר תוך דקות את תפקוד מערכת החיסון!
  4. הומור. זה ״במרחק״ כמה לחיצות על המסך ואתם עם הסדרה/סטנדפיסטית/סרט שמצחיק אתכם…
  5. שהות בטבע. לא מאמינים? קראו את המאמר והמחקר שמתאר כאן ד״ר גיל יוסף שחר.
  6. פעילות גופנית. בעיקר אירובית, אבל כנראה שכל תנועה תחזק את מערכת החיסון.

 

בתחום התזונה ישנם הרבה דברים לעשות, אני מרכז כאן את ההמלצות שלמיטב הידע והנסיון שיש ברשותי כיום, יתרמו הכי הרבה לחיזוק מערכת החיסון:

  1. הימנעו ככל הניתן מאכילת סוכר על שמותיו השונים. הכוונה לסוכר לבן, סוכר חום וכדומה שנמצאים במזונות ומשקאות כל כך רבים. דווקא מעט דבש איכותי, מולסה ללא גופרית, סילאן ללא תוספת סוכר יכולים לסייע.
  2. הימנעו ככל הניתן מאכילת אוכל מתועש. כן, כמעט כל דבר שהוכן מראש ונארז בשקית/אריזה הוא בעל פוטנציאל גבוה לפגיעה במערכת החיסון. קנו חומרי גלם איכותיים, והכינו מהם אוכל איכותי וטעים.
  3. איכלו מגוון וכמות רבה מאוד של ירקות (כעשרה ביום), ומספר פירות ביום. בסרטון למטה עוד הסבר, הוכחות ומחקרים. זה הבסיס התזונתי לחיזוק מערכת החיסון!
  4. קבוצות מזון נוספות שמומלצות במיוחד הן קטניות, אגוזים, אצות, פטריות, עשבי תיבול ותבלין.
  5. מזונות בודדים ומיוחדים שיכולים לסייע: שום, קצח טחון, ג׳ינג׳ר טרי, כורכום טרי, פולן, פירות יער כהים, פטריות שיטאקה, מורינגה ועוד.
  6. ויטמינים ומינרלים חשובים למערכת החיסון:
    1. ויטמין C מקבלים בכמות מספקת כשאוכלים את הכמות והמגוון הרצוי של ירקות ופירות.
    2. אבץ רצוי לקבל מאגוזים וקטניות. חופן גרעיני דלעת מספק את הכמות היומית עבור מרבית האנשים.
    3. סלניום – 2 אגוזי ברזיל ביום
    4. בטא קרוטן (ממנו הגוף מייצר ויטמין A) – ירק כתום חשוב לאכול כל יום.
    5. ויטמין D – מהשמש! או מפטריות שיטאקה…
  7. מיקרוביום תקין (פלורת מעי/חיידקים בריאים) חשוב אף הוא למערכת החיסון. אכלו כל יום ירק כבוש או מוחמץ. עדיף בהכנה ביתית כמו שמוסבר כאן (ויש עוד מתכונים באתר).
  8. צמחי מרפא ישנם רבים וטובים. עליהם ניתן להמליץ רק בהתאמה אישית מאחר ולא כל צמח מתאים לכל אדם.

 

 

בריאות לרוב,

אופיר פוגל, נטורופת

 

 

 

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז