חומץ – עוד דרך בריאה לאזן סוכר?

מחקר חשוב שפורסם באחד מעיתוני התזונה הקלינית החשובים בעולם, מחזק את ההמלצה שניתן להיעזר בחומץ על מנת לשפר את איזון הסוכר בדם. לחומץ ישנם גם יתרונות בריאותיים נוספים, אבל הוא אינו מתאים לכולם. במאמר שבקישור ניתן לקרוא עוד על היתרונות והמגבלות של השימוש בחומץ: ״האם חומץ בריא ומומלץ לבריאות?״.

במחקר זה, נעשתה סקירת מחקרים ומטה-אנליזה שהתמקדה בכלל בחיפוש השפעתן של חומצות שומן קצרות שרשרת על איזון סוכרי – גליקמי. באופן שלא ברור לי עד הסוף, דווקא חומצות השומן שבכותרת המחקר לא נמצאו מועילות לאיזון הסוכר, ואילו חומץ נמצא יעיל ומועיל.

בסקירת מחקרים זו נכללו רק מחקרים קלינים ומבוקרים, בהן נבדקה השפעת מזון מסויים על ערכי הסוכר ו/או האינסולין המסוכרר, בהשוואה לפלצבו. או בקיצור, מדובר בסקירת מחקרים איכותית, שלקחה בחשבון רק מחקרים שתוכננו ונעשו ברמה קלינית טובה.

 

אחד המאכלים שאני הכי אוהב אישית, וכמעט ״מעריץ״ מבחינה תזונתית הוא פטריות שיטאקה מוחמצות. התוצאה היא ״מנת-צד״ מושלמת שמוסיפה הרבה מאוד טעם ובריאות לארוחה.

פטריות שיטאקה בחומץ ורוטב סויה

 

וכמובן ישנה הדרך הפשוטה יותר לשלב חומץ בתפריט הבריא, והיא על ידי תיבול הסלט בחומץ תפוחים טבעי או חומץ בלסמי איכותי. פשוט. קל. נגיש. טעים.

 

בברכת סוכר מאוזן לכל,

אופיר פוגל, נטורופת

 

shalev

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאותי

  • סינון לפי צמחוניטבעוני

  • סינון לפי סוג אוכל

  • סינון לפי זמן בישול

  • סינון לפי שלב דיאטת אורז