ויטמין D – יתרונות וסכנות

החשיבות הרבה של חשיפה חכמה לשמש, והסכנות בשימוש בתוספי ויטמין D

בשנים האחרונות כמעט כל ישראלי שעושה בדיקת דם מגלה שחסר לו ויטמין D, ומקבל המלצה ליטול תוסף להשלמת המחסור.

קיימים אצלי חששות רבים לגבי יעילות הבדיקות לויטמין D, ועל כך כתבתי בניוזלטר לפני כמה שנים.

לאחרונה קיבלתי מאחד מהחברים באתר, לינק לסרטון קצר המרכז את עיקר הטיעונים לגבי חשיבות השמש, מגבלות הבדיקות לוטימין D, הסכנות שבקרם ההגנה מהשמש והסכנות שבתוספי ויטמין D.

ראו בקישור: סרטון לגבי חשיבות השמש, והסכנות בתוספי ויטמין D. (יש לגלול למטה בדף האינטרנט עד הסרטון)

מי שמתעצל, להלן עיקרי הסכנות ממינון גבוה מידי של תוספים כפי שהם מופיעים בסרטון:

– חוסר איזון תזונתי בגוף.

– סיכון מוגבר לסרטן הלבלב והערמונית

– מעלה כולסטרול "רע"

– אבני כליות

– מחליש מערכת חיסון

בספרות המקצועית, מופיעות הסכנות הללו ממינונים גבוהים מדי של ויטמין D:

בחילות, הקאות, עצירות, אנורקסיה, שלשול, כאבי ראש, איבוד משקל חולני, חום, הצטברויות סידן ברקמות רכות. חולשה, יתר לחץ דם, פגיעה בעצמות, פגיעה בכליות (אבנים בעיקר), פגיעה במערכת עצבים מרכזית ובכלי הדם.

לסיום, יש לקחת דברים בפורפורציה, מדובר רק בסכנות לתופעות לוואי, לא דברים שבטוח קורים או יקרו לכל אחד.

מינונים בהם בדרך כלל עלולות להופיע תופעות לוואי קשות: 10,000 – 50,000 יחידות ליום לאדם בוגר.

מינון שנחשב יחסית בטוח: פחות מ 1200 יחידות ליום לאדם בוגר.

תהנו מהשמש!

 

אופיר פוגל, נטורופת

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז