ויטמין די וחשיפה לשמש בגילאים שונים

רמות מספקות של ויטמין די חשובות לבריאות מסיבות רבות שחלקן רשומות כאן בהמשך, אולם נשאלות שאלות לגבי היכולת של אדם להפיק מספיק ויטמין די מחשיפה לשמש עבור כלל האוכלוסיה, ובאופן ספציפי עבור אנשים מבוגרים.

לאחרונה פורסם מחקר המקדם את ההבנה של המדע בתחומים אלה.

אתאר כאן את המידע החשוב שעולה מהמחקר ומהמידע שהוא מציג ממחקרי עבר בנושא:

  1. גם בגיל מבוגר (במחקר בדקו אנשים עד גיל 69) הגוף יודע לייצר ויטמין די מחשיפה בריאה לשמש.
  2. מהירות ויעילות הפקת ויטמין די אצל מבוגרים פחותה מאשר צעירים. אם כי במחקר הנוכחי, לא נמצא הבדל בעל משמעות גדולה בכמות הויטמין די שנוצרה, אלא יותר במהירות שזה נעשה.
  3. ייצור ויטמין D על ידי הגוף יורד בכ – 13% בכל עשור של החיים.
  4. למרות שמועות עיקשות המסתובבות מזה שנים בעולם הרפואה הטבעית, נראה שהגוף כן מצליח לייצר ויטמין D מהשמש, גם אם הם מתקלחים לאחר מכן…
  5. נותני מחקרים קודמים מראים שייצור ויטמים D בגוף נעשה גם בעשור העשירי לחיים!

 

ריכוז עיקרי המצבים הבריאותיים בהם מחסור בויטמין D מעלה סיכון לתחלואה:

הגדלת הסיכון להידבק בקורונה, והגדלת הסיכון לחלות קשה מקורונה.

•סיכום מוגבר לסבול מזיהומים. כולל בקבוצות גילאים של ילדים וקשישים, וגם אנשים עם מחלות רקע.

•מחלות ריאות.

•סרטן.

•מחלות לב.

•לחץ דם.

•מחלות אוטואימוניות.

•אוסטיאופורוזיס

•דיכאון

 

ישנם אנשים שעליהם להימנע מחשיפה מוגברת לשמש, או אף להימנע ממנה בכלל. מדובר באנשים הנוטלים תרופות מסויימות, או שהרופא אמר להם מסיבה כזו או אחרת להמנע משמש. וכמובן אנשים עם רגישות גבוהה לשמש צריכים ממש להיזהר.

 

בריאות ואושר,

אופיר פוגל, נטורופת

 

shalev

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאותי

  • סינון לפי צמחוניטבעוני

  • סינון לפי סוג אוכל

  • סינון לפי זמן בישול

  • סינון לפי שלב דיאטת אורז