האם תוספות סידן זה מסוכן?

סביר להניח שכל מי שקורא מאמר זה נוטל תוספת סידן, או מכיר לפחות אדם אחד בקרבתו הנוטל תוספת סידן. מחקרים מהשנים האחרונות מרמזים כי יתכן והדבר מיותר, ואולי אפילו מסוכן!

מחקר חדש שהתפרסם לאחרונה באחד מהעיתונים הרפואיים המובילים בעולם, חושף כי צריכה של מעל 1000 מ"ג סידן ביום, מעלה סיכון לתמותה ומחלות לב!!!
כמות הסידן הבטוחה ביותר נעה בין 600 ל 1000 מ"ג בלבד, והיא כוללת את כמות הסידן בתזונה + הכמות בתוסף עבור מי שנוטל תוסף.
כמות הסידן המסוכנת ביותר היתה בממוצע 1400 מ"ג ביום.

מאחר ובדרך כלל בתוספי הסידן הרגילים יש 1000 מ"ג סידן, נראה שכל מי שנוטל אותם מסכן את בריאותו. להערכתי, נטילת סידן בתסוף נוזלי הכולל גם מינרלים אחרים אינה מסוכנת מאחר וכך הגוף יכול "לשלוט" יותר טוב כמה סידן הוא סופג לצרכיו.

כבר כמה שנים שאני נחשף למידע רפואי המראה כי תוספות סידן אינן עוזרות לעצמות, ובשנים האחרונות החלו להתפרסם מחקרים לגבי הסכנות שבו (ניתן לקרוא על חלקם בלינקים שלמטה).

באחד הניוזלטרים הקודמים כתבתי מאמר שלם על הנושא. ראו כאן בלינק.
(איזה כיף להיות צודק…)

מהיום אני מעז להגיד בפה מלא, שנטילת תוספי סידן בכדורים הינה דבר שכנראה מסכן את הבריאות, ויש לעשות אותו רק כשיש סיבה ברורה ונשקלו לעומק הסיכונים (מה שלהבנתי אינו קורה במציאות).

לינקים לעוד מאמרים "מפלילים":

  1. www.bmj.com/content/342/bmj.d2040.abstract?etoc
  2. www.medscape.com/viewarticle/730536
  3. www.bmj.com/content/341/bmj.c3691.full#aff-3
  4. www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4234879,00.html

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז