דיאטת אורז בשלושה שלבים

אורז בשלושה שלבים ל"ניקוי גוף" , להורדת משקל  ואיזון סוכר ולחץ דם

להלן תוכנית של דיאטת ניקוי בשלושה שלבים, אשר מתאימה לאנשים בריאים העושים את התהליך כפעם-פעמיים בשנה.

התוכנית מיועדת אך ורק לאנשים שעשו כבר תהליכים דומים (דיאטת אורז בהשגחה).

אנשים עם בעיות בריאותיות, נוטלים תרופות או מתמודדים עם הפרעות אכילה – חובה לעשות את התהליך בליווי מקצועי.

לפרטים נוספים על דיאטת אורז, כולל למי היא לא מתאימה, ניתן לקרוא את המאמר המלא על דיאטת האורז.

חשוב מאוד : ללא כל מזון מעובד, משומר, עם חומרי טעם/צבע/שימור.

במידה ויש עצירות: זרעי פשתן מושרים במים חמימים  או דבלים ושזיפים מושרים במים.

במידה והמשקל יורד יותר מדי: אגוזי מלך (לקנות עם הקליפה), אבוקדו, שקדים לא קלויים, ממרח שקדים ("שקדיה").

שלב א':

אורז

אורז לסוגיו עם האינדקס הנמוך: בסמתי מלא, פראי, בר (שחור), וואהאני (אדום), אורז מלא חלוט (UNCLE BEN'S, קופסה כתומה). אפשר להכין דייסת אורז מאורז מבושל כארבעים דקות עם מספיק מים (וקינמון לטעם).

אם קשה מדי, אז אפשר להיעזר גם ב:

–          אורז מלא רגיל

–          מוצרי האורז: דייסת אורז מלא אורגני, פסטה מאורז, אטריות אורז, פריכיות אורז, פצפוצי אורז, "דפי" אורז.

ירקות

ירוקים: פטרוזיליה, כל סוגי החסות, רוזמרין, מרווה, נענע, רגילת הגינה, בצל ירוק, סלרי, תרד, עירית, עלי מנגולד, רוברב, שמיר, כוסברה, בזיליקום/ריחן…

מצליבים: כרוב, כרובית, קולורבי, צנון, צנונית, ברוקולי, לפת, רשד, רוקט, כרוב ניצנים, חרדל

שונות: בצל, בצל סגול, שום, ג'נג'ר, מלפפון, קישואים, ארטישוק

פירות: תפוחים ולימון.

שלב ב':

דגנים ודמויי דגנים: קינואה, כוסמת, שיבולת שועל.

ירקות

כתומים: גזר, דלעת, בטטה, דלורית

סולניים: פלפל מכל הסוגים, חצילים, עגבניות, במיה (ללא  תפוחי אדמה).

סלק. אפשר גם מיצי ירקות.

פירות:

אגס, חבוש, משמש, שזיף, אפרסק, אפרשזיף, נקטרינה, אשכולית, תפוז

פרות יער כהים – כולם עם עדיפות לדובדבנים חמצמצים.

שלב ג':

קטניות: כולם מלבד פול ובוטנים.

פירות: כולם. פירות יבשים רק אורגנים ולא בהפרזה. אפשר גם מיצי פירות לא בהפרזה.

במשך כל התוכנית:

תבלינים – כל התבלינים "האמיתיים". מלח בריא דל נתרן ועשיר באשלגן. עשבי תיבול.

ללא אבקות מוכנות, קוביות תיבול, אבקות מרק, מונוסודיום גלוטומת (MSG).

שתייה – מים, סודה, חליטות צמחים, מיצי ירקות*, מיצי פירות*, תה ירוק אמיתי, חלב אורז

שמנים –  שמן זית כתית מעולה ו/או קנולה מכבישה קרה.

המתקה – מוצרים איכותיים של: דבש, מולסה, מייפל, סילן, סטיביה

בהצלחה!

אופיר פוגל

נטורופת

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז