דיאטת אורז בשלושה שלבים

דיאטת אורז בשלושה שלבים ל”ניקוי גוף”, להורדת משקל, איזון סוכר ולחץ דם

להלן תוכנית של דיאטת ניקוי בשלושה שלבים, אשר מתאימה לאנשים בריאים אשר עברו תהליכים דומים (דיאטת אורז בהשגחה). אלו הסובלים מבעיות בריאותיות, נוטלים תרופות או מתמודדים עם הפרעות אכילה – חובה לעשות את התהליך בליווי מקצועי.

לפרטים נוספים על דיאטת אורז, כולל למי היא לא מתאימה, ניתן לקרוא את המאמר המלא על דיאטת האורז.

תחילה, בניקוי נדרשת הסרה מוחלטת של כל מזון מעובד, משומר, עם חומרי טעם/צבע/שימור.

במידה וחווים עצירות,ניתן לצרוך זרעי פשתן מושרים במים חמימים או דבלים ושזיפים מושרים במים.במידה והעצירות אינה חולפת יש להיוועץ עם איש מקצוע

במידה וישנה ירידה חדה ומהירה מידי במשקל, ניתן להוסיף אגוזי מלך (לקנות עם הקליפה), אבוקדו, שקדים לא קלויים, ממרח שקדים (“שקדיה”).

שלב ראשון:

אורז

אורז על סוגיו, תוך דגש על שמירת אינדקס גליקמי הנמוך: בסמטי מלא, פראי, בר (שחור), וואהאני (אדום), אורז מלא חלוט (UNCLE BEN’S, קופסה כתומה). אפשר להכין דייסת אורז מאורז מבושל כארבעים דקות עם מספיק מים (ניתן להוסיף מעט תפוח וקינמון לשיפור הטעם).

במידה ונתקלים בקושי ניתן להוסיף –

–          אורז מלא רגיל

–          מוצרי האורז: דייסת אורז מלא אורגני, פסטה מאורז, אטריות אורז, פריכיות אורז, פצפוצי אורז, “דפי” אורז.

ירקות

ירקות ירוקים עליים: פטרוזיליה, כל סוגי החסות, רוזמרין, מרווה, נענע, רגילת הגינה, בצל ירוק, סלרי, תרד, עירית, עלי מנגולד, רוברב, שמיר, כוסברה, בזיליקום/ריחן וכו’

ירקות מצליבים: כרוב, כרובית, קולורבי, צנון, צנונית, ברוקולי, לפת, רשד, רוקט, כרוב ניצנים, חרדל

נוספים: בצל, בצל סגול, שום, ג’נג’ר, מלפפון, קישואים, ארטישוק

פירות

תפוחים ולימון.

שלב שני:

בנוסף למזונות אשר נאכלו בשלב הראשון, בשלב זה יוספו לתזונה-

דגנים ודמויי דגנים-

 קינואה, כוסמת, שיבולת שועל.

ירקות

ירקות כתומים: גזר, דלעת, בטטה, דלורית

ירקות סולניים: פלפל מכל הסוגים, חצילים, עגבניות, במיה (ללא  תפוחי אדמה).

ניתן לצורך גם סלק ובשלב זה  אפשר לשלב מיצי ירקות.

פירות

אגס, חבוש, משמש, שזיף, אפרסק, אפרשזיף, נקטרינה, אשכולית, תפוז

פרות יער כהים – כולם עם עדיפות לדובדבנים חמצמצים.

שלב שלישי:

בשלב האחרון של הניקוי המנעד התזונתי מתרחב לקטניות ופירות.

קטניות

חומוס, עדשים, אפונה, שעועית, למעשה- הכל מלבד פול ובוטנים.

פירות

כל הפירות . פירות יבשים רק אורגנים ולא בהפרזה. אפשר גם מיצי פירות לא בהפרזה.

במשך כל התוכנית:

תבלינים – כל התבלינים “האמיתיים” משמע, ללא תערובות (ראס על חנות, גארם מסאלה..) או “תיבולים”. מלח בריא דל נתרן ועשיר באשלגן. עשבי תיבול.

ללא אבקות מוכנות, קוביות תיבול, אבקות מרק, מונוסודיום גלוטומט (MSG).

שתייה – מים, סודה, חליטות צמחים, מיצי ירקות*, מיצי פירות*, תה ירוק אמיתי, חלב אורז

שמנים –  שמן זית כתית מעולה ו/או קנולה מכבישה קרה.

המתקה – מוצרים איכותיים של: דבש, מולסה ללא תוספת גופרית, מייפל אמיתי מקנדה, סילן ללא תופסת סוכר, סטיביה במתינות.

בהצלחה!

אופיר פוגל

נטורופת

במידה ואתם סובלים ממצב בריאותי שאינו מאפשר תהליך ניקוי ללא ליווי, אני מזמין אתכם להתרשם מסדנאת “בריאות מבוססת מחקר” לאיזון המשקל, לחץ הדם, הסוכר והכולסטרול  להתנסות, לקבל כלים ולהיטיב עם מצבכם הבריאותי

 

shalev

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאותי

  • סינון לפי צמחוניטבעוני

  • סינון לפי סוג אוכל

  • סינון לפי זמן בישול

  • סינון לפי שלב דיאטת אורז