דגי סלומון…

נשלח אלי סרטון מבאס על תעשיית דגי הסלומון שגדלים בחוות בנורבגיה. קישור כאן למטה.
הנתונים המוצגים בסרט מטרידים מאוד, ונשאלת השאלה מה אפשר לעשות עם זה… לדעתי ישנן כמה אפשרויות:
1. לבחור לקנות ולאכול דגי ים צפוני קטנים כמו סרדינים, הרינג, מקרל מהסוג הקטן, אנשובי וסול.
2. לא לאכול סלומון רגיל לעיתים מאוד קרובות.
3. לחפש בשווקים ״סלומון בר״ (wild salomon). עד לפני כמה שנים הייתי מוצא אותם במרכולים פשוטים. בשנים האחרונות אני פחות מחפש. נשמח לשמוע ממי מחברי האתר שיודע היכן ניתן להשיג כאלה דגים.

ההתייחסות בסרטון לדגי הסלומון מתחילה מדקה 18 לערך.

בריאות
אופיר פוגל
נטורופת

 

"הי אופיר,
אשמח אם תוכל לתמצת מה אמרו בסרט לגבי הדגים ובמיוחד הסלמון, לחסרי האנגלית שבינינו.
תודה, אייל"

 

לבקשתך, ניסיון לתמצת את הנאמר ומוצג בסרטון:
1. אפילו במדינות סקנדינביה, גידול דגי הסלמון במכלאות בים, הפך לחקלאות כלכלית טהורה, שלא רואה עוד את בריאות הדג והצרכן כמטרה עיקרית, אלא כסף.
2. גם במדינות אלה הקשר בין חקלאי הים לבין הממשל והגופים שאמורים לפקח עליהם מאוד בעייתי, ומותנה בהרבה כסף ואינטרסים משותפים.
3. התוצאה של מצב זה הוא שהדגים גדלים בצפיפות רבה, אוכלים אוכל שלא נועדו לאכול, ומכניסים לגופם חומרים שמאוד לא בריאים לאדם – אם זה דרך האוכל שנותנים להם, ואם זה על ידי ריסוסים, הורמונים ותרופות אליהם הם חשופים.
4. נראה שאכילת דגים שכאלה חושפת את הגוף לכמות רבה ובעייתית של מתכות וחומרים נוספים שעלולים לפגוע בנו.
5. מה שלא מראים בסרט, וידוע לי מזה שנים רבות, שכמות האומגה 3 בדגים אלה פחותה בהרבה מהכמות בדגי הסלמון שגדלים בטבע. עדיין, אכילת דגי סלמון גם מבריכות, משפרת את מאזן האומגה 3 – אומגה 6 עבורנו.למיטב הידע והנסיון שיש ברשותי כיום, אכילת דגי סלמון מחקלאות אינה מהווה מזון בריאות מובחר. יחד עם זאת, זו עדיין תהיה אופציה טובה יותר מאכילת תרנגולות, בשר, מוצרי חלב, ביצים וחיות אחרות תוצרת תעשיית המזון המקומית הרגילה שלנו כאן בארץ.

כדאי לבחור סלמון-בר מי שמוצא, או לבחור דגי ים צפוני קטנים ככל הניתן כמו פילה סול, סרדינים שגדלים בים הצפוני, אנשובי, הרינג, מקרלים (לא מהסוג הגדול) וכדומה.

בריאות
אופיר פוגל, נטורופת

"תודה רבה אופיר על תמצות הסרטון.
היה משפט בסרט שהצלחתי להבין שמישהו אמר שם שהיום יש בסלמון יותר שומן מאשר בטבע,
שזה אומר מצד אחד שהוא צובר יותר רעלים ומצד שני יש לו גם יותר אומגה 3, לא?
חוץ מזה, האם הוא עדיין נחשב כדג קטן שצובר פחות רעלים מאשר טונה למשל?
תודה שוב, אייל"
בסלמון מחוות יש פי שניים שומן מסוג אומגה 6 וכחמישים אחוז פחות אומגה 3 יחסית לסלמון בר. על כן איכות השומן פחות טובה.
סלמון לא נחשב לדג קטן, אבל לא גדול כמו הטונה. הכל יחסי…

מאחל בריאות ואושר
אופיר פוגל
נטורופת

"עולם המזון הפך ברובו חקלאות אינטנסיבית המחייבת שימוש בהדברה, אנטיביוטיקה הורמונים וכד ופחות חומרים מזינים"

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז