איך עושים שייק בריא באמת

שייק סכרתי או שייק בריא ?

לשייקים יש ״שם״ של מזון בריאות מופלא, אבל לצערנו, בהיעדר גישה לידע מהימן, רבים עושים טעויות שפוגעות מאוד בתוצאה הרצויה.

ריכזתי עבורכם שמונה טיפים שיעזרו להפוך ״שייק בריאות״ שבעיקר מקפיץ את הסוכר לשמים, לשייק-בריאות אמיתי וטוב.

מוזמנים לקרוא כאן בהמשך ולצפות בסרטון שהכנתי עם בנותיי הצעירות שמאוד אוהבות שייקים- בריאים יותר, וגם בריאים פחות…

 

1. יותר ירקות מפירות: ודאו שמרבית התוכן בשייק הוא ירקות, ופחות פירות. שייק הוא הזדמנות להזין את הגוף בירקות רבים גם אם אנו לא אוהבים / מרבים לאכול מהם בצורתם הרגילה, לשייק מוזמנים בשמחה כל סוגי הירקות ולא רק העליים, גם- קולורבי, סלרי, מלפפון, סלק, גזר ועוד.

2. סמודי ולא מיץ: זו הטעות הנפוצה ביותר! כשעושים מיץ אנו מפספסים את כל היתרונות של חלקי הירק/פרי שהוצאנו החוצה. בנוסף, מיץ פירות נוטה לגרום לקפיצות סוכר גבוהות בדם. השתמשו במכשירים אליהם מכניסים את כל הירק/פרי. התוצאה היא לא מיץ אלא יותר רסק, מה שמכונה – Smoothie.

3. עלים ירוקים: כמי שהתפתחו אבולוציונית בסוואנה, אנו אמורים לאכול המון עלים ירוקים! שייק טוב היא הזדמנות להכניס כמות לא מבוטלת של עלים ירוקים כמו קייל, חסות, נבטים, שמיר, פטרוזיליה,שומר ועוד. לרוב הם אינם פוגעים בטעם של השייק ועשוים אפילו להוסיף (ראו סעיף 8).

4. פירות יער כהים: שיא הבריאות! אין בריאים מהם,חופן או שניים פירות מקבוצת ה״Berries״ הנמצאים קפואים במרכולים, ומידת הבריאות קופצת לשמיים. בעונה אפשר גם רימונים, סלק, דובדבנים, תותים איכותיים וכדומה.

5. קקאו נא איכותי: ריכוז נוגדי חמצון גבוה במיוחד, מתאים מאוד לבוקר ופחות לשעות אחר הצהריים. חשוב להקפיד על היות הקקאו-נא. אפשר כאבקה, כשבבי ״Cocoa Nibs״, והכי טוב – הפולים השלמים.

6. שומנים בריאים:  השילוב של רכיב שומני הוא שיהפוך את השייק למשביע הרבה יותר, וגם ימתן מאוד את האפשרויות שרמות הסוכר בדם יעלו. לדוגמא, ניתן לשלב-שקדים, פקאנים,  אגוזי לוז, אבוקדו, קוקוס בכבישה הקרה ועוד. אם  רוצים להתפנק – תוסיפו ממרח שקדים (״שקדיה״). אם רוצים אומגה 3 – הוסיפו זרעי פשתן או צ׳יאה.

7. להתאים ל״בחוץ״, להתאים ל״בפנים״. אנחנו חלק מהטבע – שייקים מתאימים לעונות החמות ולא לחורף. יש לשמור על הקשבה לגופנו ולצרכינו  – אנשים הסובלים מקור פיזי או סימנים אחרים של ״קור״ וחולשה (על פי האנרגטיקה הסינית) – עדיף להם להמעיט בשייקים מקררים וצוננים ו/או להוסיף לשייק מרכיבים מחממים כגון ג’ינג’ר וקינמון.

8. בסיס טעים: אחרת לא נוכל להקפיד למשך זמן… כל אחד מה שאוהב ובריא: גזר, סלק, תפוח, מנגו, בננה, אננס ועוד ,ניתן להקפיא פירות כגון בננה,מלון או מנגו ולשלב בשייק ליצירת מרקם עשיר.

דוגמא לשייק פירות יער וירוקים,שייק ירוק קלאסי או שייק מיוחד לבריאות המח.

קיץ נעים ובריא!

אופיר פוגל, נטורופת

 

במידה ואתם רוצים להמשיך להעמיק את הידע שלכם בתזונה, להבין מדוע חשובים השומנים לבריאות שלנו או מה מוסיף הקקאו לתזונתנו, מוזמנים ללמוד להעמיק בקורס הדיגטלי בו אתעכב על קבוצות המזונות השונים ותרומתם הלא מבוטלת לבריאותנו.

shalev

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאותי

  • סינון לפי צמחוניטבעוני

  • סינון לפי סוג אוכל

  • סינון לפי זמן בישול

  • סינון לפי שלב דיאטת אורז