איך עושים שייק בריא באמת

שייק סכרתי או שייק בריא ?

לשייקים יש ״שם״ של מזון בריאות מופלא, אבל במציאות רבים עושים טעויות שפוגעות מאוד בתוצאה הרצויה.

ריכזתי עבורכם שמונה טיפים שיעזרו להפוך ״שייק בריאות״ שבעיקר מקפיץ את הסוכר לשמים, לשייק-בריאות אמיתי וטוב.

מוזמנים לקרוא כאן בהמשך או לצפות בסרטון שהכנתי עם בנותיי הצעירות שמאוד אוהבות שייקים בריאים יותר, ובריאים פחות…

 

1. יותר ירקות מפירות: ודאו שמרבית התוכן בשייק הוא ירקות, ופחות מכך פירות. זו הזדמנות להזין את הגוף בירקות רבים גם אם אנו לא אוהבים / מרבים לאכול מהם בצורתם הרגילה: קולורבי, סלרי, מלפפון, סלק, גזר ועוד.

2. סמודי ולא מיץ: זו הטעות הנפוצה ביותר! כשעושים מיץ אנו מפספסים את כל היתרונות של חלקי הירק/פרי שהוצאנו החוצה. בנוסף, מיץ פירות נוטה לגרום לקפיצות סוכר גבוהות בדם. השתמשו במכשירים אליהם מכניסים את כל הירק/פרי. התוצאה היא לא מיץ אלא יותר רסק, מה שמכונה – סמוד׳י.

3. עלים ירוקים: כמי שהתפתחו אבולוציונית בסוואנה, אנו אמורים לאכול המון עלים ירוקים! שייק טוב היא הזדמנות להכניס הרבה עלים ירוקים כמו קייל, חסות, נבטים, שמיר, שומר ועוד. לרוב הם אינם פוגעים בטעם של השייק (ראו סעיף 8).

4. פירות יער כהים: שיא הבריאות! חופן או שניים פירות מקבוצת ה״בריס״ הנמצאים קפואים במרכולים, ומידת הבריאות קופצת לשמיים. בעונה אפשר גם רימונים, סלק, דובדבנים, תותים איכותיים וכדומה.

5. קקאו נא איכותי: ריכוז נוגדי חמצון נפלא. מתאים מאוד לבוקר ופחות לשעות אחר הצהריים. חשוב להקפיד יש קקאו-נא. אפשר כאבקה, כשבבי ״ניבס״, והכי טוב – הפולים השלמים.

6. שומנים בריאים: מה שיהפוך את השייק למשביע הרבה יותר, וגם ימתן מאוד את האפשרויות שרמות הסוכר בדם יעלו. שקדים, פקנים, לוז, אבוקדו, קוקוס בכביש הקרה ועוד. אם  רוצים להתפנק – תוסיפו ממרח שקדים (״שקדיה״). אם רוצים אומגה 3 – הוסיפו פשתן או צ׳יאה.

7. להתאים ל״בחוץ״, להתאים ל״בפנים״. אנחנו חלק מהטבע – שייקים מתאימים לעונות החמות ולא לחורף. להתאים לגוף שלנו  – אנשים הסובלים מעודף קור או סימנים אחרים של ״קור״ באנרגטיקה הסינית – עדיף להם להמעיט בשייקים ו/או להוסיף לשייק מרכיבים מחממים.

8. בסיס טעים: אחרת לא נוכל להקפיד למשך זמן… כל אחד מה שאוהב ובריא: גזר, סלק, תפוח, מנגו, בננה, אננס ועוד.

קיץ נעים ובריא!

אופיר פוגל, נטורופת

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז