איך מכינים פסטה בריאה

לפסטה ״יצא שם״ של מזון משמין או כזה שמעלה מאוד את רמות הסוכר בדם. אבל האם ניתן להכין פסטה בריאה? האם ניתן להרכיב מנה מבוססת על פסטה שלא תקפיץ את הסוכר גבוה בדם?

התשובה לשאלות הללו היא ״כן וכן״.

אבל בשביל זה, צריך להקפיד על כמה כללים חשובים להכנת מנת פסטה בריאה:

  1. חומר הגלם הנכון: זן החיטה צריך להיות חיטת ״דורום״. זה מה שמשתמשים מצטייני הבריאות בעולם מסרדיניה. למיטב ידיעתי, זן זה עשיר יחסית בחלבון ולכן האינדקס הגליקמי נמוך וטוב יותר. אפשרות אחרת היא לבחור פסטה על בסיס קטניות כמו אפונה, שעועית, סויה וכדומה.
  2. מלא ולא ריק: הפסטה צריכה להיות ״מלאה״.
  3. שיטת ההכנה הנכונה: יש להקפיד על הכנת הפסטה בזמן קצר. ״אל-דנטה״ באיטלקית. הפסטה צריכה להיות ״נגישה״ / חצי קשה, ולא רכה ולא נמרחת… יש להבין שממש כל דקה נוספת של בישול – גורמת לפחמימות שבפסטה להתפרק יותר, ובכך באופן מיידי להעלותאת ההאינדקס הגליקמי של המנה.
  4. השילוב הנכון: יש לאכול את הפסטה כמנה יחד עם מזונות נוספים העשירים בחלבון ו/או בשומן בריא. כמו למשל קטניה, או דג בריא, או כמותנדיבה של ירקות (עדיף לא ירקות שורש).

 

דוגמא למנת פסטה בריאה, הכי טוב עם עוד מנת סלט בינונית ליד:

פסטה בריאה

 

מתכונים למנת פסטה בריאה לדוגמא:

מתכון פסטה אפונה,טופו וירקות

מתכון לפסטה סויה שחורה טופו ומנגולד

מתכון בריא לפסטה רוטב עגבניות עשיר רוקט ואזוב

 

אשמח לקבל ולשתף עוד מתכונים ותמונות של מנות פטסה מוצלחת שניתן לפרסם כאן.

 

בריאות ואושר,

אופיר פוגל, נטורופת

כתיבת תגובה

תגובות אחרונות