אגוזי פקאן כולסטרול ושומני דם

מחקר חדש בדק את התועלת של אכילת אגוזי פקאן לערכים של כולסטרול, שומני דם וסוכר.

בהמשך אזכיר את היתרונות של אגוזים שונים והאם חשוב למשל להשרות אותם – אבל תחילה למחקר עצמו.

מדובר במחקר מבוקר ורנדומלי שתוכנן לא רע. אומנם נבדקו יחסית מעט אנשים (58), אבל בחרו את קהל הנחקרים החשוב ביותר בהקשר זה – אנשים עם סיכון למחלות לב.

במחקר עצמו השוו אנשים ללא התערבות, עם אנשים שאכלו 68 גרם של אגוזי פקאן בנוסף לתפריט הרגיל שלהם, או במקום מזונות אחרים על מנת לא להגיע לעודף קלוריות.

תוצאות המחקר הראו שעל מי שהוסיף פקאנים לתפריט – בין אם במקום מזון אחר או בנוסף – נהנה משיפור קטן אך משמעותי בערכי הכולסטרול, שומני הדם (טריגליצרידים) וקצת בסוכר.

באופן לא ברור לא רשמו במחקר השפעה על המשקל.

בנוסף, אופן בדיקת השומנים בסוף המחקר פחות מקובלת. במקום למדוד את הערכים בצום של 8 שעות, בדקו את הערכים 4 שעות לאחר אכילה של ארוחה שומנית. לא ברו רלי מדוע.

 

מהם המרכיבים הבריאים שיש באגוזי פקאן?

פקאנים, כמו כל האגוזים, מכילים כמות טובה של שומן בריא מסוג אומגה 9 (כמו זיתים), סיבים תזונתיים, נוגדי חמצון ועוד. אגוזים כמו פקאן הינן בעלי אינדקס גליקמי נמוך ועל כן עוזרים לרבים לאזן טוב יותר את ערכי הסוכר.

פקאנים עשירים גם במגנזיום ובאשלגן החשובים בין השאר לאיזון לחץ הדם, לעורקים, עצמות ועוד.

יש בהם גם כמות רבה של הקורט-מינרל מנגן, של החומר כולין החשוב למוח, ושל בטא-סיטוסטרול התורם לאיזון כולסטרול.

עלינו לזכור שגם הפקאנים הם אגוזים בהם יש יותר אומגה 6 יחסית לאומגה 3, לכן יש לאזן את התזונה במספיק מזונות בריאים עם אומגה 3.

 

פקאינים בריאים

 

עלינו לזכור שככל הנראה על האגוזים בריאים ומומלצים. ניתן לקרוא בקישור הבא אילו אגוזים עשירים יותר במינרלים חשובים.

ובקישור הבא אני מנסה לענות על השאלה האם צריך להשרות אגוזים לפני אכילתם.

 

בריאות ואושר,

אופיר פוגל, נטורופת

 

shalev

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאותי

  • סינון לפי צמחוניטבעוני

  • סינון לפי סוג אוכל

  • סינון לפי זמן בישול

  • סינון לפי שלב דיאטת אורז