תזמון ארוחות והשמנה

מחקר שעקב אחר כחמישים אלף איש מציע שהרגלי האכילה הבאים הינם הטובים ביותר לשמירה על משקל גוף תקין:

1. לא לפסוח על ארוחת בוקר, ועדיף שזו תהיה ארוחה יחסית גדולה.
2. לא לנשנש בין הארוחות.
3. לאפשר לגוף צום ארוך בין סיום האכילה בערב, ועד תחילת האכילה בבוקר למחרת.

כולם יודעים שארוחת בוקר זה דבר חשוב, יחד עם זה, בעיקר בימי הקיץ החמים ישנם אנשים שאין להם הרבה תיאבון. לאותם אנשים אני מציע לאכול משהו קל בלבד כמו פרי או שניים, או שייק ירקות.
לגבי האכילה בין הארוחות, ישנם מחקרים שמראים דווקא שכן כדאי לאכול משהו קטן בין הארוחות. הדבר חשוב לדעתי בעיקר למי שיש סוכרת, שומני דם גבוהים, או השמנה ביטנית.
ולגבי צום הלילה, מהמידע שאני אוסף על השפעת המזון על תפקודי המוח שלנו, נראה שזו המלצה טובה גם לבריאות המוח: צום לילה אורך משפר את המצב!

ניתן לקרוא בקישור הבא את סיכום המחקר כפי שמופיע על ידי ארגון רופאים לרפואה אחראית .

בריאות
אופיר פוגל, נטורופת

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז