תזונה ים תיכונית ירוקה

כבר שנים רבות אנו שומעים המלצות ומחקרים על תזונה ים תיכונית, והינה הופיעה לה במחקר גם ״תזונה ים תיכונית ירוקה״.

ולא סתם הופיעה במחקר, ערכו מחקר מתוכנן היטב שערך השוואה בין תזונה ים תיכונים רגילה, לבין תזונה ים תיכונית ירוקה – והתזונה הירוקה ניצחה בגדול!

אז מה היא תזונה ים תיכונית ירוקה?

תזונה ים תיכונית ירוקה היא בבסיסה כמו תזונה ים תיכונית ״רגילה״ הכוללת הרבה ירקות, פירות, אגוזים, קטניות, דגים, כמות יומית קטנה של מוצרי חלב וכמות מתונה של עוף ובשר. אבל בתזונה הים תיכונית הירוקה עשו כמה שינויים משמעותיים:

  1. ממליצים לאכול פחות בשר.
  2. ממליצים לשתות תה ירוק 3-4 פעמים ביום.
  3. ממליצים לצרוך שייק ירוק (במחקר שמובא בהמשך, נתנו דגש לנוכחות צמח המנקאי בשייק, בשביל ״לתת״ יותר חלבון ״חליפי״ לבשר).

במחקר עשוי היטב, שפורסם בעיתון רפואי ראוי ביותר, השוו בין 3 שיטות תזונה:

  1. תזונה מומלצת רגילה על ידי הרשויות.
  2. תזונה ים תיכונית
  3. תזונה ים תיכונית ירוקה

בכל המדדים שנבדקו התוצאות היו טובות יותר בשתי השיטות הים תיכוניות בהשוואה לשיטה הממסדית. ומכאן אולי עולה שוב השאלה מתי ישפרו כבר את ההמלצות הרישמיות…

בהשוואה בין שתי השיטות הים תיכוניות, התזונה הים תיכונית הירוקה היתה יעילה ומוצלחת יותר בכל המדדים החשובים בנבדקו:

  1. ירידה רבה יותר במשקל: 6.2 ק״ג בחצי שנה לעומת 5.4 ק״ג.
  2. ירידה בהיקף מותניים: 8.6 ס״מ לעומת 6.8 ס״מ.
  3. ירידה משמעותית יותר בכולסטרול ״הרע״. גם היחס בין הכולסטרול ה״רע״ לכולסטרול ה״טוב״ היה משופר יותר.
  4. שיפור מובהק יותר בערכי לחץ הדם.
  5. שיפרו במדדי תגובת האינסולין והסוכר.
  6. שיפרו מדדי דלקת (CRP) באופן מובהק יותר.

החוקרים מסכמים שלתזונה הים תיכונית הירוקה השפעה מגינה רבה ומשמעותית יותר על הסיכון לסבול מסתימות עורקים ומחלות לב, ביחס לשתי שיטות התזונה האחרות שנבדקו.

 

בואו נבחר נכון!

בריאות

אופרי פוגל, נטורופת

 

 

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז