תועלות בריאותיות של שזיפים מיובשים

רבים מכירים את התועלת שבאכילת שזיפים מיובשים במצבים של קושי ביציאות, אולם מתברר שוב שלאכילתם תועלות רפואיות נוספות וחשובות אף יותר.

מחקר עם תוצאות מעודדות בדק את ההשפעה של אכילת שזיפים מיובשים על גורמי סיכון לכלי הדם, הלב והמוח. במשך חצי שנה עקבו אחר 48 נשים לאחר גיל המעבר שהוסיפו לתזונתן 100 גרם שזיפים מיובשים, או 50 גרם שזיפים מיובשים, או לא הוסיפו דבר.

 

להלן עיקרי הממצאים לגבי ההשפעה הבריאותית של אכילת שזיפים מיובשים

  1. אכילת שזיפים מיובשים שיפרה מדדים המעידים על איזון רמות הדלקת. איזון דלקת כרונית חשוב ביותר לשמירה על בריאות הלב, המוח, איברים ומערכות רבות נוספות בגוף.
  2. אכילת שזיפים מיובשים שיפרה את ערכי הכולסטרול.
  3. אכילת שזיפים מיובשים שיפרה מדדים המעידים על ירידה בעומס החמצוני. הפחתת העומס החמצוני חשובה אף היא לבריאות העורקים, הלב והמוח, כמו גם לאיברים ולמערכות רבות נוספות בגוף.
  4. לא נמצא הבדל משמעותי בין קבוצת הנשים שהוסיפה 100 גרם שזיפים מיובשים לתזונה, לעומת אלה שהוסיפו 50 גרם.

 

פרטים נוספים על המחקר ניתן לקרוא כאן בפרסומו המדעי.

 

מדוע שזיפים מיובשים משפרים את הבריאות וממה צריך להיזהר?

שזיפים מיובשים מכילים כמות גדולה של נוגדי חמצון, ועוד פיטוכימיכלים שתורמים לבריאות. על הריכוז הגבוה של נוגדי חמצון ניתן לקבל רמז מצבעם של השזיפים – כפי שרשמתי בספר השני שלי לגבי תכולת נוגדי חמצון בירקות ובפירות: the darker – the better.

שזיפים גם מכילים כמות טובה מאוד של ויטמין K ורמות גבוהות מאוד יחסית של המינרל אשלגן. שני מרכיבים אלה תורמים אף הם לבריאות כלי הדם, הלב ובמוח.

יש לזכור כי לשזיפים מיובשים, כמו מרבית מהפירות המיובשים, פוטנציאל להעלות מהר וגבוה את ערכי הסוכר. כדי למתן קפיצות סוכר הנובעות מאכילת שזיפים מיובשים מומלץ לאכול אותם על קיבה מלאה, ו/או עם אגוזים או שקדים.

 

מחקר מעודד זה מצטרף אל מחקר נוסף ממנו נראה כי אכילת שזיפים מיובשים משפרת את בריאות העצמות.

 

בריאות ואושר,

אופיר פוגל, נטורופת

shalev

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאותי

  • סינון לפי צמחוניטבעוני

  • סינון לפי סוג אוכל

  • סינון לפי זמן בישול

  • סינון לפי שלב דיאטת אורז