שמן לבנדר והרגלי שינה לטיפול בהפרעות שינה

בעיות שינה ואיכות שינה ירודה הן בעיות נפוצות שכמובן פוגעות באיכות החיים ובבריאות. בשנים האחרונות אני שם דגש טיפולי נרחב יותר בטיפול בבעיה, ככל שהמודעות לחשיבות הבעיה עולה, וככל שמתרבים הכלים הטיפוליים הטבעיים שעוזרים.

בקישור הבא ניתן למצוא אוסף המלצות לשיפור הרגלי השינה שריכזתי באתר זה בעבר. אל אלה ניתן לצרף את מה שניתן ללמוד מסיכום של מחקר נוסף ההמצביע על היעילות שבשיפור הגיינת והרגלי שינה, כמו גם על תועלת חלקית אך חשובה שתיתכן לשימוש בשמן לבנדר. הסיכום כאן הוא מתוך האתר ״נטורופדיה״ המומלץ לאנשי מקצוע.

 

שמן לבנְדר לטיפול בבעיות שינה (אינסומניה) בקרב נשים לאחר גִיל המעבר

במחקר כפול-סמיות מבוקר פלסבו נבדקה ההשפעה של שמן אתרי לבנדר בקרב נשים לאחר גיל המעבר הסובלות מאינסומניה (הפרעות שינה). במחקר נכללו 35 נשים בגילאי 48-65 עם אבחנה קלינית של אינסומניה אשר חולקו אקראית לקבוצת ההתערבות או לקבוצת הביקורת למשך 29 יום. כל המשתתפות קיבלו הדרכה בנושא היגיינת שינה, ובנוסף התבקשו להריח לפני השינה שמן לבנדר (מעורב עם שמן בסיס חמניות) או שמן פלסבו (שמן חמניות), ולאחר מכן לשפוך את השמן על צמר גפן ולהניח ליד הכרית במשך הלילה. כל בקבוקון לשימוש יומי הכיל 2 מ”ל שמן חמניות, ובקבוצת ההתערבות בלבד גם 0.12 מ”ל שמן לבנדר (כ-3 טיפות).

איכות השינה הייתה מדד המטרה העיקרי, ובנוסף בוצעה בדיקה אובייקטיבית של איכות השינה (פוליסומנוגרפיה), ונמדדו חומרת האינסומניה, תסמיני דיכאון וחרדה ותסמיני גיל המעבר. בשתי הקבוצות חל שיפור באיכות השינה, ללא הבדל מובהק בין הקבוצות. עם זאת, בהשוואה לנתוני הבסיס, בקבוצת ההתערבות נצפה שיפור מובהק במשך הזמן להירדמות, תסמיני דיכאון, גלי חום ותסמיני גיל המעבר וכן נמצא שיפור ביעילות השינה בהתאם לפוליסומנוגרפיה.

החוקרים מסכמים כי שיפור היגיינת השינה ומעקב תרמו לשיפור איכות השינה בקרב נשים לאחר גיל המעבר, כאשר לשמן לבנדר הייתה תרומה לשיפור דפוס השינה הכללי, איכות ויעילות השינה.

 

 

לילה טוב ונעים לכולם,

אופיר פוגל, נטורופת

shalev

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאותי

  • סינון לפי צמחוניטבעוני

  • סינון לפי סוג אוכל

  • סינון לפי זמן בישול

  • סינון לפי שלב דיאטת אורז