שימושים בריאים בשיבולת שועל

גרנולה ביתית: 

א. לפזר שיבולת שועל גסה בגובה 1-2 ס"מ בתבנית אפייה. אפשר להוסיף קינמון (1/2 כפית קינמון לערבב ב-4 כפות מים ולפזר על השיבולת), שמן קנולה מכבישה קרה (בקבוק זכוכית לא שקוף), ואם אין בעיית שומנים או משקל, גם שקדים שבורים או אגוזים נוספים.
ב. קלייה עדינה: 7-8 דקות בחום בינוני עד שהשיבולת שועל הופכת ל"קראנצ'ית". לשים לב ששום מרכיב לא הופך לשחור, או חום כהה (סימן לקליית יתר לא בריאה).
ג. לאכסן את הגרנולה בכלי מתאים, לא חשוף לשמש או חום קיצוני.
ד. ניתן ומומלץ לאכול עם:
a. חלב סויה איכותי, חלב אורז, חלב שיבולת שועל, חלב שקדים, רסק תפוחים, יוגורט איכותי.
b. פרי טרי חתוך במקום ו/או פירות יבשים איכותיים.
c. אגוזים בריאים, שקדים.
d. אם עדיין צריך, ניתן להמתיק בדבש, מייפל איכותי, מולסה ללא גופרית, סילן תמרים ללא תוספת סוכר, אגבה.
דייסות
סגנון מתוק
א. שמים בסיר בישול קטן שיבולת שועל גסה ומים. היחס בין המרכיבים תלוי במרקם שאוהבים יותר. אם נוזלי – אז יותר מים, או מוצק יותר – יותר שיבולת שועל.
ב. אפשר להוסיף קינמון ופירות יבשים חתוכים אם אין בעיית סוכר.
ג. מביאים לרתיחה ומנמיכים את האש.
ד. בוחשים מדי פעם עד הגעה למרקם הנדרש.
ה. לפני האכילה ניתן להוסיף פרי חתוך טרי, עוד פירות יבשים, אגוזים והמתקה כפי שרשום בסעיף הקודם עבור "גרנולה ביתית".
סגנון "חזק" יותר
א. חותכים שורש ג'ינג'ר לחתיכות קטנות. שמים בסיר בישול קטן עם מים ומרתיחים למספר דקות.
ב. מוסיפים שיבולת שועל בכמות הרצויה להשגת המרקם האהוב (נוזלי או מוצק יותר).
ג. מביאים לרתיחה חוזרת ומנמיכים את האש.
ד. מערבבים מדי פעם עד הגעה למרקם הרצוי.
ה. מוסיפים לפני האכילה תוספות כמו בדוגמאות הקודמות. מאוד מתאים להוסיף גרעיני דלעת ותפוז חתוך עם הציפה שלו (החלק ה"לבן" שעוטף אותו).
סגנון מלוח
א. שמים בסיר בישול קטן שיבולת שועל גסה, מים ואצות (לא משנה הסוג, הכי מתאים אלה הדקיקות). אפשר להוסיף מעט מלח בריא.
ב. מביאים לרתיחה ומנמיכים את האש.
ג. מוסיפים ביצה ומחכים 2-5 דקות (לא בוחשים אם לא רוצים לפגוע בשלמות החלבון).
ד. הערות:
a. אם מעדיפים את הביצה קשה לגמרי בסוף, צריך להכניסה לסיר מיד בהתחלה.
b. האצות גדלות מאוד בנפחן במהלך הבישול, והן גם דומיננטיות מאוד בטעמן. בפעם הראשונה כדאי לשלב מעט, ובפעמים הבאות להוסיף אם אוהבים יותר.
–  שיבולת שועל דקה או גסה ניתן להוסיף למרקים שונים ובכך להופכם לבריאים, סמיכים ומשביעים יותר.
–  ניתן להשתמש בשיבולת שועל כבסיס לעוגיות בריאות על בסיס מתכונים שונים.

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז