רמות סלניום וסרטן

מסתבר שוב ושוב שישנם מספר גורמים שיחסית קל להשפיע עליהם העשויים להפחית סיכון לחלות בסרטן, ולפי המחקר הזה – לשפר את מצבם של אלה שכבר חלו בסרטן.

הפעם עקבו במשך שנים אחר יותר מ- 500 נשים בפולין שחלו בסרטן השד.

בתחילת המחקר ובהמשכו בדקו את רמות המינרל סלניום בדמן של הנשים, ובשביל לנסות להגיע למסקנות כמקובל במחקרים שכאלה – חילקו אותן ל-4 קבוצות לפי רמות הסלניום. בניתוח התוצאות השוו בין הנשים ברבעון העליון (הרבה סלניום בדם), יחסית לרבעון התחתון (הכי מעט סלניום בדם).

ממצאי המחקר הראו כי הסיכוי להישאר בחיים לאחר 10 שנים היה רק 65% אצל אלה בקבוצה עם הכי פחות סלניום בדם, לעומת סיכוי גבוה יותר של כ- 86% אצל אלה מהקבוצה עם הכי הרבה סלניום בדם.

מחקרים נוספים מהעבר מספקים עוד ועוד רמזים על חשיבותו הרבה של מינרל הסלניום בתחום הסרטן, ובתחומים נוספים.

הדרך הקלה ביותר לוודא שהכנסנו לגוף מספיק סלניום היא לאכול שני אגוזי ברזיל ביום. בקישור הבא התשובה לשאלה הנפוצה כל כך ״האם יש סכנה באכילה מוגברת של אגוזי ברזיל?״.

 

בריאות לרוב,

אופיר פוגל, נטורופת

shalev

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאותי

  • סינון לפי צמחוניטבעוני

  • סינון לפי סוג אוכל

  • סינון לפי זמן בישול

  • סינון לפי שלב דיאטת אורז