קוקוס – טוב או רע ? פרסומים חדשים

בימים האחרונים פורסמה הצהרה רשמית מ ארגון הלב האמריקאי , הכוללת התייחסות לשומנים הטובים והרעים בהקשר למחלות כלי דם, לב ומוח.
במאמר די אומלל ולא מדויק בויינט, שמו את שמן הקוקוס ״על המוקד״, ופרסמו טבלאות של שמנים מומלצים יותר ופחות, ללא הרבה מקצועיות.

במאמר שפרסמתי כאן בעבר, רשמתי על המורכבות של ההיבטים הבריאותיים של שמן הקוקוס, כשהשורה התחתונה היא שטרם נעשו מחקרים שיעידו על הסכנות של הקוקוס, ולא גם על היתרונות הרבים שיש הטוענים ששייכים לאכילת קוקוס.

החדשות החשובות מההצהרה החדשה היא שאכן שמן קוקוס מעלה כולסטרול ״רע״ LDL. זה לא היה ברור בעבר.
מצד שני, בעקבות מחקר פיילוט שאני מתחיל בבי״ח ״אסף הרופא״, חיפשתי ומצאתי מחקרים שאכן מרמזים על מה שאנו מדברים עליו בשנים האחרונות – והוא יתרונותיו של שמן הקוקוס לשיפור תפקוד קוגניטיבי. אומנם מעט מאוד מחקרים קיימים בבני אדם, אבל המעטים שקיימים – חיוביים.

אם כן, השורה התחתונה מבחינתי לא השתנתה: למי שיש גורמי סיכום לכלי הדם, הלב או שבץ מוחי + סובל מכולסטרול באמת ״רע״ ובאמת גבוה – כדאי לבחור שמנים שאינם שמן קוקוס.
למי שחושש מדרדור קוגניטיבי, ורוצה להתחיל טיפול שיעלה את הסיכוי לשיפור המצב – כדאי להשתמש בשמן קוקוס.
ולמי שרוצה לבחור שמן לטיגון – תחילה שיחשוב שוב. תמיד עדיף להימנע מטיגון….
ואם בכל זאת רוצים לטגן טיגון ממושך (מעבר לזמן קצר בשביל הבצל והשום…) – שמן קוקוס זו עדיין כנראה האופציה הסבירה ביותר.

בריאות,
אופיר פוגל, נטורופת

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז