פעולה המפחיתה סיכון לפגיעה קשה מהנגיף

זה היה צריך לפתוח את מהדורות החדשות בכל ערוצי התקשורת, ולהוות סיבה למסיבת עיתונאים חשובה של משרד הבריאות: ניתן להפחית פי שניים וחצי את הסיכון למות מהנגיף מפעולה בריאה ופשוטה המומלצת לכולנו, אבל מרבית האנשים לא נהנים ממנה מספיק.

מחקר חדש עקב אחר קרוב ל- 50,000 איש שנדבקו בקורונה. בדקו אצלם שלל גורמי סיכון למחלה, ולאחר שנטרלו אותם, מצאו באופן מאוד מעודד הבדל עצום בין האנשים לפי מידת הפעילות הגופנית השבועית הממוצעת. במחקר השוו 3 קבוצות:

קבוצה 1: עסקו בפעילות גופנית פחות מ 10 דקות בשבוע.

קבוצה 2: עסקו בפעילות גופנית יותר מ 10 דקות, אבל פחות מ 150 דקות.

קבוצה 3: אלה שעסקו לפני כן בפעילות גופנית, לאלה שעסקו מעט בפעילות גופנית, ולאלה שעסקו בפעילות גופנית מעל 150 דקות לשבוע.

בהשוואה של קבוצה 1 לקבוצה 3 – נמצא סיכון גבוה פי שניים וחצי למות מהנגיף. בהשוואת קבוצה 2 לקבוצה 3 נמצא הבדל של 30%.

 

בקישור הבא ניתן לקרוא סקירת מחקרים חדשה שבדקה את מה שידוע ופורסם עד כה לגבי הקשר בין פעילות גופנית לחיזוק מערכת החיסון, בדגש לקורונה.

 

בעבר כבר פורסם אצלי, וכמובן גם במקומות אחרים, על החשיבות הבריאותית העצומה שיש לחשיפה בריאה לשמש לשיפור ההגנה מפני הדבקות, הפחתת הסיכון להתאשפז, וגם עבור מאושפזים – ככל שרמת ויטמין די היתה גבוהה יותר, כך הסיכוי להחלים טוב היתה טוב יותר.

 

בריאות ואושר,

אופיר פוגל, נטורופת

shalev

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאותי

  • סינון לפי צמחוניטבעוני

  • סינון לפי סוג אוכל

  • סינון לפי זמן בישול

  • סינון לפי שלב דיאטת אורז